مهاجرانی:

کار معلمی به صلاحیت‌های ویژه نیازمند است

ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگ نیست اما در دفاع مصصم‌ترین کشور است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت کار معلمی به صلاحیت‌های ویژه نیازمند است. قرار نیست معلم کاربر یک دستگاه باشد، بنا است در تربیت انسان عمل کند.

کد مطلب: ۱۵۰۹۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کار معلمی به صلاحیت‌های ویژه نیازمند است

فاطمه مهاجرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهید نیلفروشان، گفت: امروز روز جهانی نابینایان است و این روز را گرامی می‌داریم؛ همچنین روز جهانی پارالمپیک را تبریک می‌گوییم. 

وی افزود: در روزهای گذشته تیم فوتبال «خاتون بم» هم موفق شد در جمع ۸ تیم برتر فوتبال زنان آسیا قرار بگیرد. این موفقیت را به بازیکنان و مربیان این تیم و به جامعه ایران اسلامی به ویژه زنان و دختران این مرز و بوم و همه دست اندرکاران ورزش کشور تبریک می‌گویم.

سخنگوی دولت بیان کرد: طی هفته گذشته اصلی‌ترین کار دولت بحث و بررسی درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ بوده است. دولت با جلسات فشرده صبح و بعد از ظهر، بررسی کلیات لایحه بودجه و احکام مربوط به بخش‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. امیدواریم دولت طبق برنامه‌ریزی بتواند در موعد مقرر لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس کند. به هر حال رویکردهای اقتصادی دولت در لایحه بودجه متجلی خواهد بود و امیدواریم لایحه بودجه با همکاری مجلس با کمترین تغییرات به تصویب مجلس برسد و دولت با یک برنامه منضبط بتواند سال آینده کشور را اداره کند.

وی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: اصل بر حمایت از تولیدات داخلی است اما در عین حال نباید فراموش کرد که مردم این حق را دارند که از خودروی خارجی استفاده کنند. البته راجع به خودروهای کارکرده بحث زیاد است این سوال، سوال جدی است که شأن مردم ایران این است که خودروهای کارکرده وارد شود؟ در هر صورت دولت در حال وارد کردن خودروهای کارکرده است و این قانون در حال انجام است. 

موضوع فیلترینگ در چارچوب مصالح و منافع ملی نظام در حال پیگیری است

مهاجرانی در خصوص رفع فیلترینگ نیز بیان کرد: موضع دولت درباره فیلترینگ همان موضع آقای رئیس جمهور در زمان انتخابات است فیلترینگ با فرمایش مقام معظم رهبری رهبری که به حکمرانی فضای مجازی تاکید کردند، در تناقض است. رفع فیلترینگ در چارچوب قانونی در حال پیگیری است. 

وی در پاسخ به سوالی درباره راهکار دولت برای جبران کمبود معلم، اظهار کرد: کار معلمی به صلاحیت‌های ویژه نیازمند است. قرار نیست معلم کاربر یک دستگاه باشد، بنا است در تربیت انسان عمل کند. درعین حال باتوجه به اینکه تعداد افرادی که شامل کد ۱۹ و ۵ شدن در حال بررسی است. پیش‌بینی می‌شود تعدادی از این عزیزان بتوانند به محل خدمت بازگردند.

برای ارزیابی عملکرد استانداران کمی زود است

مهاجرانی درباره انتخاب استانداران و گلایه‌‌های مردم نسبت به انتخاب استاندار یزد و فارس، گفت: استاندار به عنوان بزرگترین نماینده دولت در استان حق مهمی را ایفا می‌کند و حق همه شهروندان است که نگرانی برای انتخاب وزرا داشته باشند. کارگروه‌های متعددی برای انتخاب استانداران فعال هستند؛ گزینه‌ها بررسی می‌شود و در نهایت به خروجی خواهد رسید. برای ارزیابی عملکرد استانداران کمی زود است. 

سخنگوی دولت فروش زمین‌های چابهار به اتباع افغانستانی، اظهار کرد: هیچ وقت در هیچ موقعیتی کشور امنیت داخلی خود را به مخاطره نمی‌اندازد. لذا به اتباع زمین فروخته نمی‌شود و قابل انتقال نیست. اگر هم چنین چیزی باشد در راستای منافع ملی ممکن است بهره برداری به آنها سپرده شود.

دولت وفاق ملی موضوعات را با رویکرد همدلانه حل می‌کند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قانون حجاب و عفاف توسط رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد؟ گفت: رویکرد رئیس جمهور راجع به حجاب مشخص است که موضوعات فرهنگی را نمی‌توان با زور جا انداخت. جنس این مسائل از باور است و باور را با زور نمی توان دنبال کرد. این دولت، دولت وفاق ملی است و می خواهد موضوعات را با رویکرد همدلانه حل کند. از سویی قانون باید مصالح کشور را داشته باشد و پشتوانه اجرایی داشته باشد. ما دنبال کار کارشناسی دقیق هستیم که قانون مصالح کشور را داشته باشد. معتقدیم که کار فرهنگی را با باید و کار سلبی نمی توان دنبال کرد.

مهاجرانی درباره تعریف خط فقر نیز گفت: باید خط فقر را به‌درستی تعریف کنیم، رویکرد دولت پرهیز از عددسازی است؛ به همین جهت اینکه بگوییم دولت خط فقر را پایین آورده است درست نیست و مردم باید آن را درک کنند. حدود ۸ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حکم بازنشستگان کشوری برای هم‌ترازی با شاغلین، پیچیدگی‌هایی وجود دارد که کار را مشکل کرده است. البته دولت فرایند را آغاز کرده است اما تا برای اینکه به خروجی برسد، کمی زمان می‌برد به همین دلیل به رویکرد علی‌الحساب روی آورده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور ظریف در دولت و اصلاح لایحه مشاغل حساس، گفت: طیف تندرو یک طیفی از همین مردم هستند لذا باید صدای آنها را شنید و دغدغه‌های آنها را درک کرد. هر چند که هر گونه خواسته‌ای که با منافع ملی و نظام همسویی نداشته باشد از طرف هیچکس مورد اقبال نخواهد بود. هیچ قانونی برای فرد نوشته نمی‌شود و دولت سعی می‌کند همه ظرفیت‌های خودش را به کار بگیرد که از افرادی که ظرفیت‌های قابل توجهی دارند، استفاده کند. لذا تلاش می‌کنیم. ظرفیت‌های افراد متعددی که وجود دارند و می‌توانند در راستای حل مشکلات کشور کمک کنند، به کار گرفته شود.

سخنگوی دولت درباره تهدیدات ایران توسط اسرائیل، خاطرنشان کرد: ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگ نیست اما در دفاع مصصم‌ترین کشور است و حاضر نیست منافع ملی خود را معاوضه کند. به آنها می گوییم این دم شیر است و آن را به بازی نگیرید. وعده صادق ۲ قسمت کوچکی از توان نظامی ایران بود. ایران آمادگی هرگونه پاسخ را دارد. هر زمان هر پاسخی لازم باشد، خواهیم داد، ما در دفاع سخت مصمم هستیم.

سخنگوی دولت درباره پیگیری آزادسازی اموال ایران در قطر نیز گفت: استفاده از دارایی نقدی ایران حق ایران است و در دیدار مقامات کشورمان با قطر از جمله رئیس بانک مرکزی کشورمان با طرف قطری، در حال تلاش هستیم مشکلات این زمینه را حل کنیم.

مهاجرانی درباره برنامه دولت برای کاهش تورم، گفت: تورم همچون بلای خانمان سوز برای اقتصاد است. تلاش دولت در جهت کاهش تورم است. دولت چهاردهم تلاش می‌کند به منابع قابل وصول دسترسی داشته باشد. دولت سعی می‌کند انضباط مالی در بودجه ایجاد شود تا ناترازی در بودجه ایجاد نشود. صرفه جویی و برخی سرمایه گذاری ها نیز راهکارهای دیگری برای کاهش ناترازی است.

وی درخصوص اینکه ۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سهمیه‌ای هستند، گفت: صحت این عدد نیاز به بررسی دارد، اما در اینکه حجمی از ورودی‌ها متعلق به سهمیه‌ها هستند شکی نیست، قطعا  به کار کارشناسی از سوی مجلس در این زمینه نیاز است. باید تلاش شود عدالت آموزشی رعایت شود چرا که آقای رئیس جمهور همواره بر عدالت آموزشی تاکید داشته و دارند. وقتی صحبت از سهمیه می‌شود در اذهان سهمیه خانواده معزز ایثارگران و شهدا به یاد می‌آید، سهمیه این عزیزان در میان سهمیه‌های موجود بسیار اندک است و ما سهمیه‌های دیگر بسیاری داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار