ابوترابی در گفت‌وگو با پانا:

۷ اکتبر موجب همسو شدن امت اسلامی شد

خطبه رهبر انقلاب به زبان عربی بسیار امیدوارکننده بود

تهران(پانا) - نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت وقتی داعش به وجود آمد در مرحله اول تصمیم داشت سوریه را تجزیه کند و بعد به ترتیب عراق و جمهوری اسلامی را تجزیه کند.

کد مطلب: ۱۵۰۸۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
۷ اکتبر موجب همسو شدن امت اسلامی شد

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با پانا در خصوص سالگرد عملیات طوفان الاقصی، بیان کرد: «وقتی داعش به وجود آمد در مرحله اول تصمیم داشت سوریه را تجزیه کند و بعد به ترتیب عراق و جمهوری اسلامی ایران را تجزیه کند. در واقع صهیونیست‌ها برای شعار از نیل تا فرات برای اینکه قسمتی از ایران را نیز درگیر کنند، در حال حاضر روی نقشه‌های لباس نظامیان هک شده است. همین مکانیزم را صهیونیست‌ها می‌خواستند با داعش انجام دهند که شکست خورد.»

وی افزود: «در داعش شهید قاسم سلیمانی یک انرژی بسیار مضاعف میدانی گذاشت و ما ظرفیت‌های خالی‌مان فعال شد. انرژی‌های خرد با محوریت حاج قاسم و دوراندیشی رهبری از تجزیه سوریه، عراق و ایران جلوگیری کرد. در این جنگ انرژی‌های نهفته ما بیدار شد. ایران با عراق و سوریه ممزوج شد. در ۷ اکتبر اگر محور ما در مقایسه با داعش عمدتاً شیعه بود، اکنون ما استعدادها و ظرفیت‌های نهفته جهان اسلام را بارگذاری می‌کنیم و باهم همسو می‌شویم. استعدادهای بزرگی داریم. ۷ اکتبر این نقطه طلایی و شروع کار این بود که امت اسلامی در عمل استعدادهایشان همسو شود. به‌نظر من از این جهت خیلی موضوع مهمی در جهت همسو شدن امت اسلامی است.»

وی در خصوص بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه گفت: «در نماز جمعه خطبه اول به زبان فارسی بود. خطبه دوم به زبان عربی و امت اسلامی بود. امت اسلامی یک رهبر می‌خواهد که باید به زبان امت اسلامی صحبت شود. در نماز جمعه علاوه بر اینکه زمان و مکان آن بسیار شجاعانه انتخاب شده بود، درس بزرگی را به امت اسلامی داد که همه باید حاضر شوند و شجاع باشند، زبان عربی و بیانات رهبر بسیار امیدوارکننده بود که حکایت از این دارد که امت اسلامی یک رهبر واحد دارد.»

لازم به ذکر است، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به آغاز حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار