سخنگوی دولت در پاسخ به پانا:

گسترش عدالت آموزشی از بنیان‌های فکری رئیس جمهور است

ساخت مدرسه و استفاده از هوش مصنوعی ‌برای توسعه عدالت آموزشی از برنامه‌های جدی دولت خواهد بود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه گسترش عدالت آموزشی از بنیان‌های فکری آقای رئیس جمهور است، گفت ساخت مدرسه و استفاده از هوش مصنوعی ‌برای توسعه عدالت آموزشی از برنامه‌های جدی دولت خواهد بود.

کد مطلب: ۱۵۰۴۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
گسترش عدالت آموزشی از بنیان‌های فکری رئیس جمهور است

فاطمه مهاجرانی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف عمیق از حادثه معدن طبس، این فاجعه را تسلیت می‌گوید. دوبت با جدیت برای بهبود شرایط کاری و افزایش ضوابط ایمنی تلاش می‌کند از تکرار چنین وقایعی جلوگیری کند.

وی افزود: با ابراز نگرانی از گسترش جنگ در منطقه، دولت ایران جنایت رژیم صهیونیستی را  محکوم می‌کند. لزوم مداخله سریع شورای امنیت را خواستاریم. دکتر پزشکیان با هیات همراه به نیویورک عازم شدند. دکتر پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارند. رئیس جمهور تلاش خواهد کرد تا نماینده‌ای در خور برای مردم کشورمان باشند. 

وی ادامه داد: مختومه شدن برخی از محکومان و عفو رهبری را تبریک می‌گوییم از رهبر انقلاب کمال تشکر را داریم.

مهاجرانی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، لطفا بفرمایید دولت چهاردهم برای افزایش کیفیت آموزشی و توسعه عدالت آموزشی چه برنامه‌ای دارد؟ همانگونه که آقای رییس جمهور همواره تاکید کرده‌اند که تنها دانش آموزان شهری نباید از حق رفتن به دانشگاه برخوردار باشند بلکه به دانش آموزان نقاط دورافتاده کشور نیز باید توجه شود. برای تحقق این وعده، چه برنامه مشخصی دارید؟ بیان کرد: همانگونه که در گفتارهای انتخاباتی دکتر پزشکیان مطرح شد، عدالت آموزشی و بهداشتی و تامین اجتماعی از بنیان‌های فکری آقای رئیس جمهور است. طبیعتا کارهایی که در این زمینه لازم است صورت بگیرد باید منجر به حذف نابرابری شود.

وی اضافه کرد: نابرابری اتفاقی است که سبب می‌شود بسیاری از استعدادها از دست برود. بر همین اساس استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، آموزش‌های نوین از راه دور، استفاده از ظرفیت‌هایی مانند آنچه که در قرارداد خاتم مورد تاکید قرار گرفت و ساخت مدرسه و همچنین استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه عدالت آموزشی از برنامه‌های جدی دولت خواهد بود. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد اف ای تی اف اظهار داشت: اف ای تی اف شامل ۴ معاهده است که ۲ معاهده را ایران با آن همکاری می کند و دو تا باقی مانده؛ یکی پالرمو و دیگری سی اف تی، این موضوع در چارچوب مصالح نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

مهاجرانی در پاسخ به سوالی مبنی برنامه دولت برای استفاده بیشتر از برق هسته‌ای تصریح کرد: همانطور که از ابتدا تاکید کردیم دولت به دنبال اجرای برنامه هفتم توسعه است.

وی افزود: اجرای احکام قانونی وظیفه دولت است و در همین راستا گام خواهد برداشت و لذا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از جمله دانش‌بنیان‌ها تلاش می‌کند تا ظرفیت برق هسته‌ای را از هزار مگاوات به سه هزار مگاوات افزایش دهد.

سخنگوی دولت افزود: دولت چهاردهم برنامه دارد که سبد انرژی کشور را متنوع کند تا کشور بتواند از انرژی‌های پاک نیز بهره بیشتری بگیریم.

وی ادامه داد: تلاش بر این است که بازنشستگان هیچگونه آسیبی نبینند و این نوسانات درآمدی آنها را اذیت نکند؛ البته باید به آثار تورمی اقدامات هم توجه داشت.

سخنگوی دولت افزود: تعهداتی که به بازنشستگان داده شده است سر جای خود هست و طبق آن چیزی که مشخص شده، کارها دنبال خواهد شد. 

وی گفت: رئیس جمهور تأکید دارد که من بدون آن که مردم بدانند کاری را انجام نخواهم داد و مردم را غافلگیر نخواهم کرد. از طرفی هم چک بلامحل نخواهیم کشید. نکشیدن چک بلامحل یکی از نکاتی است که در دولت دنبال خواهد شد.

مهاجرانی با بیان این که رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس روسای جمهور بریکس ابتدای آبان به روسیه می رود گفت: پزشکیان در این سفر ملاقات‌ دوجانبه‌ای با رئیس جمهور روسیه خواهد داشت. مشارکت راهبردی میان دو کشور صورت گرفته و این سند تقریبا نهایی شده است.

 دولت می‌کوشد که نتیجه وفاق، بهبود وضع مردم باشد

مهاجرانی در پاسخ به سوالی درباره تأکید رئیس‌جمهور در خصوص وفاق ملی بیان کرد: وفاق یعنی پذیرش، یعنی باید دغدغه‌ها را شنید و کمک کرد تا همگان را با هم موافق کرد. وفاق مسیری است که باید آرام آرام طی شود. دولت می‌کوشد که نتیجه وفاق، بهبود وضع مردم باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دولت برای ارائه تسهیلات به جوانان و متقاضیان کسب و کار خاطرنشان کرد: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از موضوعات اساسی است. اجرای مصوبات قبلی قطعی است و حتماً انجام می‌دهیم و با استفاده از کارشناسان می‌کوشیم وضعیت را بهبود ببخشیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص دیدگاه دولت به مسأله رفع تحریم‌ها، گفت: از مدت‌ها قبل مقام معظم رهبری درباره تحریم‌ها حجت را تمام فرموده و مطرح کردند، لذا اگر بتوانیم تحریم‌ها را رفع کنیم نباید یک ساعت را از دست داد. رفع تحریم‌ها جاده دوطرفه است و باید هر دو طرف اقدام کنند و همچنین عزت ملی و رویکرد عزتمندانه باید مد نظر باشد. همان‌طور که وزیر خارجه گفتند اقداماتی برای شروع گفت‌وگوها انجام می‌گیرد و باید دو طرف برای این موضوع اقدام لازم را داشته باشند.

مهاجرانی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم پرداخت مطالبات داروسازان، گفت: همان‌طور که وزارت بهداشت اعلام کرد، انتقال بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بودجه عمومی را داشتیم که قبلاً اعلام شده است، باید منابع دارویی از بودجه هدفمندی و طرح دارو یار جدا شده و به بودجه عمومی منتقل شود تا این مشکل حل شود. باید گفت این کار به دستور رئیس جمهور و هیأت دولت، بخش اعظمی از منابع طرح دارو یار به بودجه عمومی منتقل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار