دهقان در آیین رونمایی از طرح‌‌های ارتقا عدالت آموزشی و پرورشی:

ظرف دو سال آینده تمامی مدارس سنگی با هماهنگی دولت به مدارس عادی تبدیل می‌شود

امکانات آموزشی سراسر کشور باید مانند تهران باشد

تهران (پانا) - رئیس بنیاد مستضعفان گفت تلاش می‌کنیم ظرف دو سال آینده تمام مدارس سنگی با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه به مدارس عادی تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۵۰۴۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ظرف دو سال آینده تمامی مدارس سنگی با هماهنگی دولت به مدارس عادی تبدیل می‌شود

حسین دهقان در آیین بهره‌برداری و رونمایی از طرح‌های ارتقا عدالت آموزشی و پرورشی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و میلاد پیامبر اکرم، اظهار کرد: اردوگاه امام خمینی برای برگزاری اردوهای آموزشی تجهیز شده است. نظام آموزشی ما معمولا نگاهی به گذشته دارد امروز تغییرات بسیار وسیع تکنولوژی و ایجاد و تولید و نشر اطلاعاتی به وجود آمده است و اگر نظام آموزشی ما بهره‌مند نشود، مختل خواهد شد.

وی افزود: فشار بیش از حد نشر اطلاعات در فضای مجازی ما را به این نقطه می‌رساند که ما باید افراد را قادر به انتخاب اخبار و آگاهی درست کنیم. این نگاه انقلاب فراگیر نگاه و رویکرد باید گسترش یابد. 

دهقان با بیان اینکه محرومیت زدایی، عمران، آبادانی و پیشرفت مدنظر بنیاد مستضعفان قرار دارد، گفت: در بسیاری نقاط نیاز نیست سنوات عمر افراد در کلاس‌های درسی بگذرد بلکه علاقه و استعداد افراد باید با مهارت آموزی استعدادیابی شود. 

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: تلاش می‌کنیم تمام مدارس سنگی با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ظرف دو سال آینده به مدارس عادی تبدیل شود. سعی ما بر این است که امکانات آموزشی سراسر کشور مانند تهران باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در حکم بنده توجه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی و جوانان داشتند، ما در اجرا به آموزش از منظر عدالت آموزشی نگاه کردیم و به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان مناطق محروم و مناطق دورافتاده در ورودی‌های کنکور و حضور در رشته های خوب افزایش پیدا کند.  

دهقان با بیان اینکه در عدالت آموزشی دسترسی‌ها را برای مناطق محروم بیشتر می‌کنیم، ادامه داد: شناسایی استعداد برتر را در اولویت قرار داده‌ایم و به دنبال این بودیم که پیوند بین مهارت‌ها و بوم زندگی افراد برقرار کنیم. در این روند سعی می‌کنیم به جای مهاجرت شاهد برگشت افراد به بوم زندگی خودشان باشیم. 

وی با اشاره به اجرای سیاست‌های سلامت، گفت: با نارسایی‌های جدی در بخش سلامت مواجه هستیم و آمار و ارقام قابل توجه است اما اقدامات در حوزه سلامت دهان، دندان، گوش و حلق و بینی و  اپیدمی محلی را در دستور کار قرار دهیم تا خدمات ارزنده ارائه دهیم. 

جمهوری اسلامی ایران یک فرصت برای زنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: امروز در دنیا با زنان چه می‌کنند؟ جمهوری اسلامی ایران یک فرصت برای زنان است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب با اشاره به چگونگی به شهادت رساندن شهید عجمیان تاکید کرد: قاتل در دستگاه عدلیه محاکمه و طبق قوانین به اعدام محکوم شد، ببینید چه قائله‌ای به راه انداختند و فریاد وای از حقوق بشر سر دادند.

وی ادامه داد: در مقابل امروز زنان و کودکان غزه توسط رژیم اشغالگر به خاک و خون کشیده شده‌اند اما همه در سکوتند.

نماینده رهبر انقلاب با اشاره به این اردوهای دانش‌آموزی تصریح کرد: نظام اسلامی برای اینکه قشر فرودست ارتقا یابد هر چه در توان دارد انجام خواهد داد.

گلپایگانی در پایان گفت: حضرت آقا به یکایک شما عزیزان سلام رساند و برایتان توفیق روز افزون از خداوند مسئلت داشتند.

عدالت اجتماعی در گرو عدالت آموزشی است

حمیدرضا خانمحمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این آیین بیان کرد: در دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری تاکید شد که با قدرت ببشتر به آموزش و پرورش کمک شود. یک هفته از این تاکید نگذشته بود که دکتر دهقان به این حوزه ورود کردند تا به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی ادامه داد: امروز ۱۱۰۰ امین کلاس درس را افتتاح خواهیم کرد. این کار بسیار بزرگی است که بنیاد مستضعفان انجام داده است. بنیاد علوی در کنار ساخت مدرسه، امکانات، تجهیزات و تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان را نیز پیگیری می‌کند؛ یعنی در کنار مدرسه سازی، مدرسه یاری نیز انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: عدالت اجتماعی در گرو عدالت آموزشی است. کشوری در هر زمینه‌ها موفق خواهد شد که به آموزش و پرورش توجه کند. توجه به مدارس شبانه روزی نیز یکی از راهبردهای اصلی است که امیدواریم این راه ادامه پیدا کند. مساله مدرسه‌سازی به ظاهر حل شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

خبرنگار : آناهیتا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار