رئیس جمهور پیش از عزیمت به نیویورک:

امیدوارم بتوانیم صدای مردم کشور باشیم

اگر سازمان ملل به درستی به وظایف خود عمل کند، شاهد جنایت و کشتار در جهان نخواهیم بود

تهران (پانا) - رئیس جمهور با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم صدای مردم کشورمان بوده و بیان‌کننده مواضع حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه جمهوری اسلامی ایران در منظر جهانیان در سازمان ملل باشیم، گفت سازمان ملل متحد به‌عنوان یکی از سازمان‌های مهم و دستاورد بزرگ بشری، جایگاهی برای حضور همه روسای جمهور و تلاش برای ایجاد و ارتقای صلح، آرامش و حل اختلافات و مشکلات است.

کد مطلب: ۱۵۰۳۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
امیدوارم بتوانیم صدای مردم کشور باشیم

مسعود پزشکیان صبح امروز یکشنبه پیش از عزیمت به نیویورک به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تشریح برنامه‌ها و اهداف این سفر، با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم صدای مردم کشورمان بوده و بیان‌کننده مواضع حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه جمهوری اسلامی ایران در منظر جهانیان باشیم، تصریح کرد: سازمان ملل متحد به عنوان یکی از سازمان‌های مهم و دستاورد بزرگ بشری، جایگاهی برای حضور همه روسای جمهور و تلاش برای ایجاد و ارتقای صلح، آرامش و حل اختلافات و مشکلات است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر وظایف و رسالت این سازمان مهم بین‌المللی به درستی انجام شود دیگر نباید یک رژیم به خاطر قدرت و توانمندی‌های علمی و تکنولوژیک به راحتی زنان و کودکان را در بیمارستان‌ها و مدارس و پناهگاه‌ها مورد هدف قرار دهد و بکشد، افزود: امروز یک رژیم جنایتکار به راحتی دست به جنایت می‌زند و هر جا را می‌خواهد بمباران می‌کند و بعد برای توجیه جنایت خود می‌گوید که در این مراکز اقدامات تروریستی انجام می‌شده است و بدتر اینکه برخی کشورهای مدعی حقوق بشر نیز ادعاهای وی را قبول کرده و تکرار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با این اقدامات روحیه مردانگی و انسانیت در نگاه و وجدان انسان‌های آزاده و آگاه خدشه‌دار می‌شود، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد در این سفر و نشست در دیدار با روسای کشورها برای صلح و امنیت در جهان گفتگو کنیم.

رئیس جمهوری همچنین دیدار با ایرانیان مقیم و تلاش برای خنثی کردن جو ایران‌هراسی را از دیگر برنامه‌های سفر خود عنوان کرد و گفت‌: ایران بسیار از آنچه در جهان تبلیغ کرده‌اند، امن‌تر و آزادتر است. البته مشکلاتی نیز داریم اما نیت و اساس نظام و کشور ما تلاش برای برپایی حق و عدالت و دیدن همه مردم است. ما در انتخابات نیز گفتیم که ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهیم و لذا باید فرصت نقش‌آفرینی همه ایرانیان برای آبادانی و سازندگی کشور فراهم شود.

پزشکیان با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد در دیدار با سران کشورهای مختلف درباره صلح، امنیت، همکاری‌های اقتصادی، تولید، سرمایه‌گذاری، گردشگری و دیگر همکاری‌ها رایزنی کنیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم به وظایف خود در این زمینه به درستی عمل کرده و دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به حادثه روز گذشته در معدن زغال سنگ در طبس، ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان این حادثه گفت: با وزرای بهداشت، کشور و صمت صحبت کردم و دستور دادم که مسائل خانواده جانباختگان و مصدومان حادثه به سرعت و با جدیت پیگیری شود. همچنین خواستار اتخاذ تمهیداتی شدم تا با ارتقای استانداردهای کاری در معادن کشور، جلوی تکرار چنین حوادثی گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار