پزشکیان پس از دیدار با مسئولان اقلیم کردستان:

ایران و اقلیم کردستان عراق باید بستر همکاری با یکدیگر را فراهم کنند

تهران (پانا) - مسعود پزشکیان گفت که ایران و اقلیم کردستان عراق باید به هم کمک کرده و بستر همکاری با یکدیگر را فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران و اقلیم کردستان عراق باید بستر همکاری با یکدیگر را فراهم کنند

مسعود پزشکیان امروز پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به عراق پس از دیدار با مسئولین اقلیم کردستان با تشکر از مهمان نوازی مسئولان این اقلیم، اظهار کرد: نگاه مسئولان اقلیم کردستان این است که ما با هم خون داده‌ایم. در واقع ایران و این منطقه در جریان بسیاری از درگیری‌ها با هم بودند. الان هم همین نگاه وجود دارد و در زمانی که صلح وجود دارد باید به هم کمک و همراهی کنیم و بستر را فراهم کنیم. در زمینه سیاسی، اقتصادی، امنیتی، علیم و فرهنگی می توانیم همکاری داشته باشیم و بستر را برای رشد و تعالی همکاری آماده کنیم.

وی افزود: نگاه پیامبران و امامان  بر این است که انسان‌ها در کنار هم و با هم باشند فرق در سیاه و سفید و عرب و عجم وجود ندارد و فرق در تقواست. معنای تقوا این است که کسی که عالم تر و توانمندتر است نسبت به کسی که عالم تر و تواناتر نیست، برتر است. کسی که درستکارتر است بهتر است و این فرد فرقی نمی کند که ترک است، کرد است، عرب است و عجم است و در کدام باور است. اگر بپذیریم برتری باتقوا است، خیلی از مشکلات حل می شود. ما اگر به کسانی که عالم‌ترند، نخبه‌تر و با اخلاق‌تر هستند، احترام بگذاریم، همه چیز درست می شود. 

پزشکیان همچنین به زبان کردی به خبرنگاران گفت:  آمده‌ایم  تا بتوانیم روابطی که تا الان بین ما و اربیل و اقلیم کردستان عراق بوده را تقویت کنیم و مشکلاتی را هم که وجود داشته است به امید خدا از بین می‌بریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار