واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا:

دولت شرایط حضور مردم در اقتصاد را فراهم کند

راه نجات یک کشور تولید صادرات محور است

تهران (پانا) - یک عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه راه نجات یک کشور تولید صادرات‌محور است، گفت دولت باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که مردم در اقتصاد حضور فعال داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۹۷۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دولت شرایط حضور مردم در اقتصاد را فراهم کند

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به دیدار اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب، اظهار کرد: «مقام معظم رهبری همواره برای کاهش تورم بر موضوع تولید تاکید کرده‌اند و حتی امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کردند. همچنین تاکید داشتند که دولت شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که مردم در اقتصاد حضور فعال داشته باشند. اقتصاد مردمی به این معنا که شرایط برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تولید مهیا شود. راه نجات یک کشور تولید صادرات محور است. اگر تولید افزایش یابد، شرایط اشتغال بهتر می‌‌شود و نیازهای داخلی تامین می‌شود.»

وی با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید باید زمینه نوسازی صنایع فراهم شود، گفت: «بالارفتن دانش فنی در حوزه تولید از موضوعاتی است که بسیار حائز اهمیت است و برای کاهش تورم می‌تواند اثربخش باشد. یک کشور زمانی می‌تواند در عرصه اقتصادی موفق باشد که بتواند از ظرفیت‌های اقتصادی بهره لازم را ببرد.»

این عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: «تولید برای منافع ملی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند موجب رفع بیکاری شود. وقتی که اشتغال در سطح جامعه به اندازه کافی باشد، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و سبد اقتصادی خانواده‌ها ترمیم می‌‌شود و حتی موجب رشد اقتصادی نیز می‌شود.»

وی ادامه داد: «دولت باید موضوع تولید را جدی بگیرد تا زمینه برای حضور مردم فراهم شود. این موضوع در دولت‌های مختلف مورد تاکید واقع شده است. بیش از یک دهه است که مباحث سال مقام معظم به موضوعات اقتصادی اختصاص پیدا کرده است.»

ارتباطات قوای سه‌گانه مبتنی بر سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی نباشد

واعظ آشتیانی درباره تعامل قوای سه‌گانه نیز بیان کرد: «قوای سه‌گانه براساس قانون اساسی در چارچوب قوانین خود باید فعالیت خود را پیش ببرد. مهم این است که ارتباطات قوا مبتنی بر سیاسی بازی و منفعت‌طلبی نباشد. اگر هر قوه در چارچوب قانون و مقررات حرکت کند، تعامل شکل خواهد گرفت. سلیقه نباید حاکمیت داشته باشد بلکه قانون باید حکم‌فرما باشد. منفعت طلبی جریانی، گروهی و فردی نباید وجود داشته باشد. وقتی قانون حاکم باشد، قوا در مسیر درست حرکت خواهند کرد.»

وی اضافه کرد: «هنر مدیریتی اقتضا می‌کند که در قوای سه‌گانه قانون مورد احترام قرار گیرد. در هر جامعه‌ای اگر قانون اجرایی شود، منافع مردم حفظ می‌شود. مردم یکی از مطالباتشان از سه قوا این است که مر قانون اجرایی شود.»

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: «بنابراین قوا باید به سمتی بروند که قانون را حاکم کنند تا شایسته‌سالاری صورت بگیرد، مجریان قانون همواره باید پشت قانون باشند.»

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار