طحان‌نظیف: هیچ شکایت و اعتراضی از سوی نامزدها دریافت نکردیم

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه با وجود اینکه پیگیری‌ها و تماس‌هایی از سوی شورای نگهبان با نامزدها و ستادهایشان برقرار شد، هیچکدام شکایت و اعتراضی نسبت به روند برگزاری انتخابات نداشتند.

کد مطلب: ۱۴۸۴۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
طحان‌نظیف: هیچ شکایت و اعتراضی از سوی نامزدها دریافت نکردیم

هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار کرد: روز شنبه ۹ تیر نتیجه نهایی مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از سوی وزارت کشور اعلام شد و ما بر اساس قانون در فرصتی که برای دریافت شکایات و اعتراض‌ها در نظر گرفته شده بود، به این موضوع پرداختیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته بود که هم از طریق سامانه «مردم ناظر» و هم از طریق مراجعه حضوری نمایندگان نامزدها و مردم به دبیرخانه شورای نگهبان، شکایات و اعتراض‌ها را دریافت کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: خوشبختانه با وجود اینکه پیگیری‌ها و تماس‌هایی از سوی شورای نگهبان با نامزدها و ستادهای‌شان برقرار شد، هیچکدام شکایت و اعتراضی نسبت به روند برگزاری مرحله اول انتخابات نداشتند.

طحان‌نظیف درباره شکایات مردمی هم که به سامانه «مردم ناظر» ارسال شده بود، گفت: مواردی که در روز انتخابات گزارش شده بود، جزئی بودند و در همان روز انتخابات توسط کارگروه‌های شش‌گانه که در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات مستقر بودند، مورد پیگیری قرار گرفت؛ برخی موارد رفع شد و برخی گزارش‌ها نیز فاقد اسناد و مدارک لازم نبودند.

وی عنوان کرد: بنابراین در روز یکشنبه ۱۰ تیر صحت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و به وزارت کشور نیز اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه با بیان اینکه پس از اعلام صحت انتخابات، تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم آغاز شد و تا ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۱۴ تیر (۲۴ ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری) ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: ما تلاش داشتیم با توجه به اینکه انتخابات به مرحله دوم کشیده شده، در اسرع وقت به بررسی صحت انتخابات بپردازیم تا نامزدها فرصت بیشتری برای تبلیغات داشته باشند.

طحان‌نظیف تاکید کرد: فرآیندهای انتخابات در مرحله دوم همانند فرآیندهای مرحله اول است. همه اقداماتی که توسط مجری اجرا می‌شود، تحت نظارت شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات قرار دارد. شورای نگهبان بر تمامی فرآیندها نظارت خواهد کرد. صحت مرحله دوم انتخابات نیز توسط شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار