سخنگوی شورای نگهبان:

مبنای تائید یا رد صلاحیت‌ها قانون است

تهران (پانا)- سخنگوی شورای نگهبان گفت: مبنای تائید یا رد صلاحیت‌ها قانون است و اعضای شورای نگهبان و پژوهشگاه شورای نگهبان نمی‌توانند اظهار نظر شخصی کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۲۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مبنای تائید یا رد صلاحیت‌ها قانون است

هادی طحان نظیف در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی اظهار کرد: فرایند انتخابات در حال انجام است و مشکلی در روند آن نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به دانشجوها گفت: مبنای تایید یا رد صلاحیت‌ها قانون است و اعضای شورای نگهبان و پژوهشگاه شورای نگهبان نمی‌توانند اظهار نظر شخصی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه از نگاه قانون کاندیدایی تایید می‌شود اما این مردم هستند که طبق برنامه ارائه شده توسط نامزد ها آن‌ها را تایید یا رد می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: نظرات دانشجویان بسیار جالب است و در گفت‌وگو با آن‌ها به این نتیجه می‌رسیم که برای انتخاب کاندیدا از شورای نگهبان سخت‌گیر‌تر هستند.

به گفته طحان نظیف؛ فعالیت شورای نگهبان گسترده تر از انتخابات است و بسیاری نمی‌خواهند مردم، شورای نگهبان و نحوه بررسی صلاحیت‌ها را بشناسند.

وی افزود: مذاکرات در شورا کاملا محرمانه بوده و هر اخباری که از نحوه تایید و رد صلاحیت‌ها از زبان شورای نگهبان در کشور بیان می‌شود کاملا کذب است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: بعد از شهادت رییس جمهور در سایه قانون و جایگاه رفیع رهبری هیچ اختلالی در کار کشور رخ نداد و همه چیز طبق روال قانونی خودش در حال پیشروی است.

طحان نظیف تاکید کرد: قرار نیست مسائل این کشور از بیرون حل شود فرزندان این کشور هستند که راه حل مشکلات را خواهند کرد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار