دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی:

محمد مخبر سخنران مراسم شب ۱۴ خرداد است

شعار امسال ما «محو اسرائیل» است

تهران (پانا) - دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت در شب ۱۴ خرداد در حرم امام خمینی (ره) میزبان آقای مخبر و مهمانان خارجی خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۴۷۷۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
محمد مخبر سخنران مراسم شب ۱۴ خرداد است

محمدعلی انصاری در نشست خبری بزرگداشت سی‌وپنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)، گفت: در آستانه برگزاری مراسم سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی هستیم. سالگرد امسال متاسفانه با دو حادثه جانسوز و اسفناک همراه است؛ اول حادثه شهادت جانگداز ریاست محترم جمهور و دوم مساله غزه و فلسطین که داغ این حوادث نه تنها بر روح و جسم و جان ملت‌های مسلمان بلکه بر دل‌های سراسر مردم جهان و آزادی‌خواهان سایه انداخته است.

وی افزود: اگر امروز یک انسان دیگری از کره‌ای غیر از کره زمین با ذهنی از خالی از حوادث دنیای امروز قدم بگذارد و به سازمان‌ها و پژوهشکده‌ها و مجامع حقوق بشری مراجعه کند، در نگاه اول فکر می‌‌کند در جهان کنونی ذره‌‌ای ظلم وجود ندارد اما واقعیت این است که بشر امروز با دو پدیده متضاد روبرو است؛ یک طلب همدردی و طلب صلح و کمک به مظلومان و دوم پدیده بی‌تفاوتی و نظاره‌گری قدرت‌های بزرگ که هرکدام از آنها اگر بخواهند، می‌توانند مساله فلسطین را یک روزه حل کنند. اما متاسفانه سکوت قدرت‌های جهانی نشانگر این است که بشر امروز نباید منتظر تصمیم قدرت‌ها باشد. بشر امروز باید قیام‌کننده مسائل فردی خود باشد. فلسطین مظلوم امروز در آتش ظلم صهیونیست‌ها دست و پا می‌زند.

وی به سالروز رحلت امام خمینی اشاره کرد و گفت: برنامه ما بر این است تا با اجتماع میلیونی در حرم حضرت امام و سراسر کشور این روز بزرگ را پاس بداریم. در این مراسم حضرت آیت الله خامنه‌ای، مسئولان دستگاه‌های مختلف و مهمانان خارجی حضور خواهند داشت.

انصاری ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، امام خمینی روح جمهوری اسلامی است و اگر جمهوری اسلامی از این روح تهی باشد، جمهوری اسلامی همانند نقشی بر دیوار خواهد ماند. قطعا امام روح تمام موفقیت‌های ما در دوران حیات ایشان بود. 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تمام وجود ظرفیت‌ها و اندیشه امام را می‌شناسند و نظراتشان را همه ساله در مراسم ۱۴ خرداد بیان فرمودند. یکی از مهمترین سخنان مقام معظم رهبری درباره امام خمینی این است که «امام روح انقلاب و روح جمهوری اسلامی» هستند. امام در جامعه ما حیات و روحی دمید که جنگ را کنترل کرد و نظام مقدس اسلامی را در سختی‌ها به راحتی پیش برد و مشکلات معیشتی مردم را به راحتی برطرف کرد.

وی با بیان اینکه پایان ماه اثر قدرت‌های بزرگ فرارسیده است، گفت: اگر بنا بود بمب و موشک و کشتی جنگی اثرگذار باشد، رژیم صهیونیستی تاکنون پیروز طوفان‌الاقصی می‌شد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی اضافه کرد: شعار امسال ما «محو اسرائیل» است. نمایندگان ۵۲ کشور مختلف در مراسم حاضر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته رئیس جمهور سخنران مراسم شب ۱۴ خرداد حرم مطهر امام خمینی(ره)، بوده است، گفت: روز ۱۳ خرداد بنا بر این است که از سرپرست رئیس جمهوری، جناب آقای مخبر استفاده کنیم و ان شاء الله ایشان سخنران ما خواهند بود و بعد از نماز مغرب و عشا و عزاداری، سخنرانی ایشان را هم خواهیم داشت. ما امسال یک همایش بین‌المللی تحت عنوان «غزه، مظلوم مقاوم» در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما داریم که افتتاحیه آن هم با سخنرانی آقای مخبر، یادگار امام و شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) افزود: بیش از ۷۰۰ هزار نفر از سراسر کشور برای مراسم بزرگداشت امام ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۰ درصد آنها کسانی هستند که برای اولین بار در مراسم بزرگداشت امام شرکت می‌کنند. این نشانگر این است که همان دهه هشتادی‌هایی که برخی‌ها آنها را قبول ندارند، همان متولدین بعد از ۶۸ که حضور امام را ندیده‌اند، با شور و علاقه در مراسم بزرگداشت امام شرکت می‌کنند. امسال برنامه راهپیمایی‌های پیاده‌ای داریم که از جاهای مختلف به حرم امام می‌آیند. ما امکانات بهداشتی و رفاهی آنها را در نظر گرفته‌ایم. ایستگاه‌های صلواتی ما علاوه بر امکانات خود ستاد ان شاء الله بر پا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در تبلیغات زیاده‌روی کنیم و باید به جنبه‌های مهم از نظر جامعه توجه داشته باشیم، اظهار داشت: ما برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان و تولید محتواها مرتبط با سبک زندگی امام را داریم، حضور مربیان و اساتید کودکان و نوجوانان در جوار حرم امام هست و تولیدات چند رسانه‌ای داریم که حداقل ۱۰۰ کلیپ در موضوع اندیشه امام به ویژه فلسطین، زنان، آزادی و وظایف مسئولین را داریم. من سفارش می‌کنم که ملت ایران یک بار دیگر وصیت‌نامه امام را مطالعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار