جزئیات برنامه‌های مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

۱۵۰ هزار نفر از استان‌های مجاور تهران به مراسم اعزام خواهند شد/ سخنرانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در شب ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام خمینی (ره)

تهران (‌پانا) - دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برنامه‌های این ستاد را برای ‌سی‌‌وسومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برنامه‌های مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

محمدعلی انصاری ‌در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه ‌ضمن تسلیت حادثه متروپل آبادان، اظهار کرد: در آستانه برگزاری سی‌‌وسومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی هستیم. قطعاً در این ایام که مقارن با حماسه ۱۵ خرداد هم هست، جامعه و ملت ما انتظار دارد که از شخصیت و مکتب سیاسی امام و از سیره عملی و خواسته‌های امام بحث شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) افزود: اعتقاد امام به مردم و اعتقاد امام به تعیین رأی مردم در سرنوشت جامعه یک اعتقاد منبعث از تفسیر اسلام ناب است. امام خداباور، مردم‌باور و خودباور بود، این تفسیر ما از رهبری جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام چهره کریه منافقین را قبل از انقلاب شناخته بود، گفت: امروز جامعه ما برای وحدت بیشتر و اتحاد ملی باید این فرهنگ را توسعه دهد که جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است. اتکاء مشروعیت امام به مردم است‌. ما با پشتوانه مردم می‌توانیم به همه خواسته‌های به حق امام خمینی (ره) برسیم.

وی ضمن تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، اظهار کرد: کشور ما در شرایط کروناست؛ امسال موضوع مهم این بود که مراسم ارتحال امام را برگزار کنیم یا خیر؛ اما باتوجه به کاهش میزان فوتی‌ها و استجازه از دفتر مقام معظم رهبری، قرار شد مراسم را با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی برگزار کنیم. امسال مانند سنوات گذشته جمعیت میلیونی نخواهیم داشت و سعی کردیم مراعات جنبه‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار نفر از استان‌های مجاور تهران به مراسم اعزام خواهیم کرد، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مراسم در شهرستان‌ها امسال بنا دارند که مراکز گسترده‌ای در شهرها و مراکز استان‌ها همزمان با مراسم حرم مطهر، برگزار کنند. گسترش رسانه‌های جمعی این فرصت را در اختیار مردم می‌گذارد که مردم بتوانند از گیرنده‌های مختلف سخنان حکیمانه رهبر انقلاب را استماع کنند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: رسیدگی به مردم محروم و کمک به فقرا به وسیله مردم ان‌شالله امسال پررنگ‌تر‌ انجام شود. یکی از کارهای پسندیده و مهم نذر امام این است که ما باید متکفل مردم باشیم. کمیته امداد حضرت امام نیز بر همین اساس از ابتدای انقلاب آغاز به کار کرده است.

انصاری گفت: از امروز برنامه‌های میثاق سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دانشجویان با آرمان‌های امام راحل انجام می‌شود. امروز کلیمیان، زرتشتیان و یهودیان نیز در حرم مطهر ‌حاضر خواهند شد.

وی اظهار کرد: مراسمی نیز در شب ۱۴ خرداد در حرم مطهر در نظر گرفته شده است که از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود و سخنرانی ریاست جمهوری را خواهیم داشت و عموم مردم نیز می‌توانند در این مراسم شرکت کنند. روز ۱۴ خرداد، مراسم از ساعت ۹ آغاز خواهد شد و مقدمات حضور مردم را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهیم.

انصاری گفت: سازماندهی اکیپ‌های فوریت‌های امداد و نجات و همراهی با کاروان‌های اعزامی انجام شده و بیمارستان‌های تهران آماده پذیرش بیماران احتمالی هستند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا به اندازه کافی در زمینه ترویج اندیشه امام کار فرهنگی صورت گرفته یا خیر، صریح کرد: ما در ‌حوزه امام کم‌کاری زیادی داشتیم و اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، مستقیم یا غیرمستقیم کاستی وجود دارد و من با اطلاع و اذن کامل عرض می‌کنم که مقام معظم رهبری نیز از این قضیه ناراحت هستند.

وی در خصوص سازوکار برای ساماندهی معضل ترافیک در روز ۱۴ خرداد، اظهار کرد: از فردا مسئولین پلیس راهور در رسانه‌های ملی مصاحبه خواهند داشت. اما از آنجایی که جمعیت امسال نسبت به سال‌های گذشته کمتر است، طبیعتاً حجم ترافیک نیز کمتر خواهد بود. جمعیت از بیرون تهران به پارکینگ‌ها منتقل می‌شوند تا در داخل شهر تهران شاهد ترافیک نباشیم. محدودیت تردد در اتوبان‌های اصلی نیست.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور مهمانان خارجی در مراسم بزرگداشت امام راحل نیز گفت: امسال به دلیل اینکه احتمال می‌دهیم به دلیل مشکلات در کشورهای مبدأ به دلیل کرونا از شخصیت‌های خارجی دعوت نداشته باشیم اما به طور طبیعی یک سری شخصیت‌ها وارد کشور شده و می‌شوند. وزارت خارجه و دستگاه‌های دیگر برنامه های مفصلی در رایزنی ها و سفارتخانه‌ها خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار