سلاجقه به پانا خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش در راستای فرهنگ‌سازی محیط زیستی + فیلم

۳۲ کتاب دانش بومی محیط زیست در استان‌ها منتشر خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش در راستای فرهنگ‌سازی محیط زیستی خبر داد و گفت همایش سواد رسانه‌ای با محوریت آموزش و پرورش و همکاری مجموعه‌های دبیرستانی و مدارس راهنمایی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش در راستای فرهنگ‌سازی محیط زیستی + فیلم

علی سلاجقه در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به اقدامات این سازمان برای درک بهتر مسائل زیست محیطی توسط دانش آموزان، اظهار کرد: «در دولت مردمی انقلابی سیزدهم، انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش از نخستین تفاهم‌‌نامه‌هایی بود که داشتیم؛ چون ما اعتقاد داریم با توجه به اصل ۵۰ قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه آحاد مردم است بر همین اساس اصلی‌ترین رسالت سازمان محیط زیست فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی است.»

وی افزود: «خوشبختانه معاونت آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست کارهای بسیار زیربنایی و‌ خوبی انجام داده است به عنوان مثال نشست‌های سواد رسانه‌ای در بعد محیط زیست تشکیل شده است. همچنین همایش سواد رسانه‌ای که غالبا با محوریت آموزش و پرورش با همکاری مجموعه‌های دبیرستانی و مدارس راهنمایی تشکیل شد. تولیدات کتاب، انیمیشن و کودک محور داشتیم و توانستیم در این حوزه به صورت زیرساختی کار کنیم.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: «رسیدگی به خانه‌های محیط زیست را داشتیم که در حال کیفی سازی است و شرایط خوبی برای خانه‌های محیط زیست ایجاد شده است.»

سلاجقه گفت: «ما بحث پرچمداری را در کشور مطرح کردیم بر این اساس هر استان با توجه به ظرفیت‌های دانش بومی به عنوان یک پرچمدار تلقی خواهد شد و بقیه استان نیز باید از این دستاورد تبعیت کنند. موضوع دانش بومی را در استان چهارمحال بختیاری داشتیم که نشست برگزار شد و در این راستا ۳۲ کتاب دانش بومی محیط زیست در استان‌ها منتشر خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار