کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا:

دولت سیزدهم در بخش آموزش و پرورش کارنامه قابل قبولی داشته است/ ضرورت تخصیص بودجه برای نوسازی مدارس

تهران (پانا) - یک عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بخش آموزش و پرورش کارنامه قابل قبولی داشته است، گفت اجرای صحیح قانون به بودجه نیاز دارد و تا زمانی که برای نوسازی مدارس بودجه کافی از سوی دولت در نظر گرفته نشود، سازمان نوسازی قادر نخواهد بود در راستای تجهیز و نوسازی مدارس گام بردارد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم در بخش آموزش و پرورش کارنامه قابل قبولی داشته است/ ضرورت تخصیص بودجه برای نوسازی مدارس

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: «معتقدم که دولت سیزدهم در بخش آموزش و پرورش کارنامه قابل قبولی داشته است. اجرای رتبه‌بندی معلمان را شاهد بودیم. همین که نظام، اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را پذیرفت، یک کار خوب بود.» 

وی با بیان اینکه نگاه دولت به مدارس دولتی  باید تقویت شود، افزود: «باید نگاهی عمری به هنرستان‌ها و مدارس دولتی ایجاد شود و امکانات برای این مدارس در نظر گرفته شود.»

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «آموزش و پرورش یک ساختار کهنه دارد که این ساختار تا زمانی که اصلاح نشود با مشکلات بسیاری مواجه خواهد بود. من پیشنهادی دادم که متاسفانه مجلس به آن رای نداد مبنی بر اینکه ما آموزش و پرورش را در استان‌ها هیات امنایی کنیم. باید اجازه داد مدیریت شهرستان‌ها پرتلاش باشند و منابع را خودشان مدیریت کنند.»

کوچکی نژاد ادامه داد: «آموزش و پرورش متشکل از دو بال «آموزش» و «پرورش» است و حل مسائل و پیشرفت در صورتی آغاز می‌شود که به این دو بال به صورت ویژه توجه شود. اداره کردن وزارت آموزش و پرورش بار سنگینی است که دولت باید آن را به دوش بکشد؛ طبیعی است که وزیر آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع تمامی مسائل نباشد.»

 وی به نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: «اجرای صحیح قانون به بودجه نیاز دارد. مجلس تصویب کرد که دولت در طول برنامه ششم توسعه 3 میلیارد دلار به آموزش و پرورش بدهد اما نداده است یا پول گاز داده شود اما داده نشده است. دولت در زمینه تخصیص بودجه برای نوسازی مدارس کم‌کاری می‌کند بر همین اساس با وجود اینکه سازمان نوسازی نیروهای خوبی دارد اما بدون بودجه قادر نیست در این راستا گام بردارد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار