رییس سازمان نوسازی مدارس کشور:

آماده‌سازی باشگاه دانش پژوهان در ۱۰۰ روز

تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت به دنبال دستور رییس جمهور برای احیای باشگاه دانش پژوهان جوان، عملیات اجرایی ساختمان مرکزی آن در کمتر از ۱۰۰ روز انجام و در سومین روز دهه فجر در اختیار جامعه دانش‌آموزی نخبه کشور قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۴۴۶۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌سازی باشگاه دانش پژوهان در ۱۰۰ روز

حمیدرضا خان محمدی با اشاره به اقدامات این سازمان برای توسعه فضاهای آموزشی کشور اظهار کزد: موفقیت‌های حوزه مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم سبب شده تا وزیر آموزش و پرورش بارها بر این نکته تاکید داشته باشد که دولت سیزدهم کشور را به کارگاه مدرسه سازی تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید باشگاه دانش پژوهان جوان در کمتر از ۱۰۰ روز تامین و تحویل داده شده است، افزود: توجه به نخبگان کشور همواره از منویات رهبر انقلاب بوده و احیای این باشگاه به دستور مستقیم رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفت.

خان محمدی ادامه داد: همانگونه که رئیس جمهور نخبگان را سرمایه‌های ارزشمند کشور و حمایت عملی از آنان را سرمایه‌گذاری برای آینده کشور دانسته‌است، سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از اولویت‌های مهم خود را توسعه زیر ساخت های مورد نیاز جامعه نخبگانی کشور به ویژه در حوزه دانش آموزی قرار داده است.

۶۴ درصد فضاهای آموزشی و پرورشی تحویلی دولت سیزدهم در مناطق روستایی

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همانطور که با قرار گرفتن بیش از ۶۴ درصد فضاهای آموزشی و پرورشی تحویلی دولت سیزدهم در مناطق روستایی و حاشیه شهرها، در مسیر تحقق عدالت آموزشی و تربیتی هستیم با حمایت ویژه از نخبگان و استعدادهای برتر جامعه دانش‌آموزی کشور، زمینه تربیت مدیران و متخصصان شایسته و ویژه انقلاب اسلامی ایران را فراهم می‌کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خاطر نشان کرد که در دومین روز دهه فجر نیز تعداد ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی با استعداد چهار هزار کلاس درس در سراسر کشور به بهره برداری رسید که مراسم نمادین آن در شهرستان بشاگرد هرمزگان برگزار شد.

آماده‌سازی باشگاه در زیربنایی با بیش از ۵۷۰۰ مترمربع

عباس زارع مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران نیز با ابراز خرسندی از برداشته شدن گامی مهم برای جامعه نخبگانی کشور، اظهار کرد: ساختمان باشگاه دانش‌پژوهان جوان با حداقل امکانات استاندارد و بدون زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک باشگاه معتبر از ابتدای پاییز در اختیار مهندسین این اداره‌کل قرار گرفت و عملیات همزمان در ابعاد مختلف طراحی، مقاوم سازی، توسعه و اجرا در بستر به ظاهر آماده، در مدت زمان کم بسیار دشوار بود. از نگاه مهندسان غالباً ساخت یک مجموعه جدید به مراتب از عملیات ترمیم و توسعه در یک ساختمان آماده دشوارتر است.

وی افزود: آماده کردن ساختمان برای باشگاهی که مورد تاکید شخص رئیس دولت و جامعه فرهیخته‌ای که مورد عنایت‌ رهبر انقلاب هستند، مسئولیت ما را دو چندان کرد و توانستیم در زمان کمتر از ۱۰۰ روز باشگاهی با استانداردهای مورد نیاز برای دانش‌آموزان نخبه کشور آماده کنیم.

وی ادامه داد: آماده‌سازی باشگاه در زیربنایی بیش از ۵۷۰۰ مترمربع با بخش‌های مختلف اداری، آموزشی، آزمایشگاه، کتابخانه، سایت کامپیوتر، خوابگاه، زمین ورزشی و سالن اجتماعات در دستور کار قرار گرفت و همه اتفاقات در زمان‌بندی فوق‌العاده به وقوع پیوست.

زارع توضیح داد: به عنوان نمونه یکی از مجهزترین و به‌روز‌ترین سالن‌های اجتماعات کشور برای استفاده نخبگان و دانش‌آموزان المپیادهای کشوری و جهانی با امکان ارائه خدمات بین‌المللی برای ارتباط موثر نخبگان با مراکز علمی جهان، در کمتر از ۲۰ روز عملیاتی و راه اندازی شد.

وی با قدردانی از حمایت‌های خیرین در آماده‌سازی ساختمان باشگاه دانش‌پژوهان جوان ابراز امیدواری کرد با هدیه این باشگاه به استعدادهای برتر علمی کشور توانسته باشیم با تامین فضایی آرامش بخش، برای آماده کردن مدیران و متخصصان نخبه ایران عزیز و افتخار آفرینی فرزندان ایران سهیم باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار