عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

جزئیات طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جزئیات طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش گفت این نیروهای غیررسمی حتما باید در دانشگاه فرهنگیان دوره دیده و در آزمون استخدامی شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۴۶۲۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش

شیوا قاسم‌پور در گفت‌وگو با پانا در خصوص جزئیات طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش گفت: «۹ طرح پیش از این در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وجود داشت که کمیسیون آموزش با همراهی طراحان، این طرح‌ها را تجمیع و به یک طرح واحد تبدیل کرد. این طرح شامل نیروهایی می‌شود که به‌صورت غیررسمی با وزارت آموزش و پرورش کار می‌کنند یا پیش از این کار کرده‌اند. در این طرح ضرایبی برای این افراد بر اساس میزان فعالیت آنان در نظر گرفته شده  است.»

وی با تاکید بر انجام آزمون استخدامی و دوره‌های لازم برای نیروهای غیررسمی مشمول این طرح افزود: «نیروهای غیررسمی حتما باید در دانشگاه فرهنگیان دوره دیده و در آزمون استخدامی شرکت کنند. نوع آزمون توسط صحن علنی مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود که به صورت داخلی یا به‌صورت غیر داخلی برگزار می‌شود. همچنین مواد آزمون استخدامی نیروهای غیررسمی مشمول طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش نیز توسط صحن علنی مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.»

قاسم‌پور در رابطه با ارزیابی نیروهای غیررسمی نیز توضیح داد: «نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش باید یک دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. سوابق آنان بعد از این دوره یکساله لحاظ می‌شود و هر شخصی امکان جذب به‌صورت رسمی را ندارد، باید در آزمون شرکت کنند و مورد ارزیابی عملکرد قرار بگیرند.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پیگیری‌های انجام شده توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات برای اجرای طرح مذکور گفت: «کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قریب به ۳ سال و نیم بر روی این طرح به صورت کارشناسی کار کرده است. کمیسیون آموزش و تحقیقات برای اجرایی شدن طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش با دولت، شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌های مجلس و تمام دستگاه‌های مسئول مرتبط نشست داشته و صحبت‌های لازم را برای شروع کار انجام داده است.»

وی ساماندهی نیروهای غیررسمی را برای دولت کم هزینه دانست و اظهار کرد: «وزارت آموزش و پرورش باید اعلام کمبود نیرو کند تا نیروهای غیررسمی که آمار آن‌ها را مشخص کردیم در این وزارتخانه جذب شوند. این اقدامات بار مالی چندان بالایی ندارد. چرا که این معلمان اکنون نیز برای دولت و وزارت آموزش و پرورش کار می‌کنند. اگر در این دوره مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شود همچون سال‌های قبل از سال ۱۳۹۱ افراد با تجربه و خوبی روی کار می‌آیند.»

قاسم‌پور بر لزوم اجرای طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی توسط مجلس دوره یازدهم تاکید کرد و گفت: «اگر طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش توسط مجلس این دوره مصوب و عملی شود، این طرح عملیاتی خواهد بود. اگر طرح برای مجلس بعدی بماند، ممکن است نمایندگان این طرح را نپذیرند.»

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تاثیر نوع نگاه هیات رئیسه بر امکان اجرایی شدن طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش گفت: «انجام شدن طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش بستگی به نوع نگاه هیات رئیسه به طرح دارد. اگر هیات رئیسه طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی وزارت آموزش و پرورش را به صحن علنی مجلس بیاورد و برای آن رای گیری کند، یک فعالیت بسیار خوب و کارشناسی اتفاق می‌افتد.»

نویسنده : آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار