ترقی در گفت‌وگو با پانا:

بهترین راه حل مشکلات حضور پای صندوق‌های رای است

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت شرکت رای اولی‌ها در انتخابات گفت این صندوق است که می‌تواند آینده نوجوان را بر اساس آنچه که می‌خواهند بسازد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بهترین راه حل مشکلات حضور پای صندوق‌های رای است

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با پانا درخصوص حضور رای اولی‌ها در انتخابات با تبریک به نوجوانان رای اولی بیان کرد: «باید به رای اولی‌ها تبریک گفت که وارد چنین فصلی از زندگی خود می‌شوند که در سرنوشت کشورشان دخیل خواهند شد. افرادی که می‌توانند در سرنوشت کشورشان دخالت کنند و رای اولی هستند باید خیلی امیدوار باشند زیرا فاصله زیادی با رفع مشکلات و مسائلی که آنان را نگران کرده و دغدغه آن‌ها است ندارند.»

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های دولت برای حضور رای اولی‌ها گفت:  «برای قشر نوجوان رای اولی، در نظام آموزشی کشور برنامه ریزی‌های خوبی شده تا توجه آن‌ها به مساله انتخابات افزایش یابد. طرح‌های بسیاری خوبی در آموزش و پرورش و مدارس برای نشان دادن اهمیت این مساله در حال اجرا است.»

وی راه حل تمام مشکلات را حضور در انتخابات دانست و افزود: «قشر نوجوان باید متوجه شوند که آنچه در حوادث سال گذشته رخ داد و برخی جوانان تلاش کردند از آن راه مشکلات خود را حل کنند جواب نداده، بلکه راه صندوق رای بهترین راه برای حل مشکلات و ساختن آینده است. این صندوق است که می‌تواند آینده آنها را بر اساس آنچه که می‌خواهند بسازد. اگر با این دید به انتخابات نگاه کنند با اشتیاق به دنبال افرادی می‌گردند که توان حل مشکلات آنان را داشته باشد و اهدافی برای آینده نظام محقق کند.»

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اجرایی شدن ۴ مولفه رهبری تا این لحظه گفت: «نقطه نظر مقام معظم رهبری تا این لحظه در بعد سلامت، امنیت و رقابت انتخابات کاملا تحقق پیدا کرده است. در این دوره بالاترین رقابت را خواهیم داشت. از نظر سلامت انتخابات همه به سمت اخلاقی عمل کردن گام برداشتند، البته بی‌اخلاقی‌هایی اخیرا صورت گرفته که این موارد فضای رقابت را ناسالم می‌کنند.»

ترقی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تخریب‌ها در ایام انتخابات افزود: «باید جلوی این تخریب‌ها را گرفت و با عاملان برخورد شود. اینکه نمایندگان یکدیگر را تخریب کنند عمل ناپسندی است که سلامت انتخابات را در معرض خطر قرار می‌دهد و ذهن مردم را مشوش می‌کند. دستگاه قضایی باید در رابطه با سلامت انتخابات با قاطعیت برخورد و آن را حفظ کند.»

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه جذب مشارکت در انتخابات اظهار کرد:« گام‌های خوبی در بعد مشارکت برداشته شده است. البته انتظار این بود که دولت در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام‌های بیشتری بردارد و حداقل جلوی برخی از گرانی‌ها گرفته شود. دولتتا این لحظه نتوانسته گشایش‌هایی که خود توقع داشته را پدید آورد.»

ترقی با تشریح عوامل موثر بر جذب مشارکت مردمی بیان کرد:« با همت مجلس و مصوبات آن، فعال شدن احزاب، شخصیت‌ها و فعال شدن گروه‌های مردمی و وجود کاندیداهای متعدد و فراوان زمینه جذب مشارکت مردم به خوبی فراهم شده است. رقابت جدی که همه جریان‌های سیاسی درگیر آن هستند به جدب مشارکت کمک شایانی داشته است. حوزه‌های انتخابی به نسبت شهرهای بسیار کمتر است و این مسئله خود علتی بر رقابت و مشارکت مردم است. »

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر دیدگاه دشمن نسبت به مشارکت در انتخابات افزود:«در کنار همه این موضوعات فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با این مساله که دشمن بر جلوگیری از مشارکت مردمی تاکید دارد و از آن می‌هراسد و تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه دارد.»

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر ترس دشمن از حضور مردم در انتخابات 11 اسفند گفت: «دشمن از مشارکت جدی مردم دچار واهمه شده است. دشمن می‌ترسد که حضوری که مردم در روز ۲۲ بهمن داشتند در روز ۱۱ اسفند در رای گیری نیز تجلی پیدا کند باید فرار کند. ان شاءالله این مساله تحقق پیدا کند تا شاهد مشارکت خوب و تحقق تمام چهار مولفه رهبری باشیم.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار