روز شمار المپیک؛ ۱۰ روزمانده تا حراج مدال در بازار پاریس

نبرد هرکول ایرانی با فولاد سرد پاریس

تهران (پانا) - کاروان ورزش ایران، با 40 ورزشکار در 13 رشته به المپیک پاریس گام خواهد گذاشت.

کد مطلب: ۱۴۸۷۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نبرد هرکول ایرانی با فولاد سرد پاریس

پنج قایقران ایران در بازی‌های المپیک پاریس در مسیر کسب مدال در کورس با رقبا پارو می‌زنند. 

1403030411390082830144984

در بخش رویینگ، مهسا جاور و زینب نوروزی در دونفره، فاطمه مجلل در یک‌نفره و در بخش کانو محمدنبی رضایی و در بخش کایاک، علی آقامیرزایی با رقبای خود به رقابت خواهند پرداخت.

قایقرانی

مهسا جاور و زینب نوروزی در رویینگ دونفره سنگین وزن زنان، مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو را در کارنامه ورزشی خود در کنار مدال‌های رنگارنگ دیگر دارند.

در نهمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو و در فینال قایقرانی آب‌های آرام و دو نماینده ایران به مدال نرسیدند.

3838602

علی آقامیرزایی در فینال کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰متر مردان زمان ۳ دقیقه و ۵۳ ثانیه و ۲۵۵ صدم ثانیه را ثبت کرد و در رده چهارم قرار گرفت و موفق به کسب مدال نشد، با انگیزه‌ای مضاعف وارد میدان المپیک شده است. 

شمشیربازی؛ خیز شمشیربازان ایران برای شکار مدال‌های خوش رنگ

چهار شمشیرباز ایران در اسلحه سابر تیمی:علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر، پیراهن تیم ملی را بر تن دارند و مقابل حریفان شمشیر می‌زنند.

محمد رهبری

محمد رهبری مدال برنز قهرمانی آسیا را در کنار ویترینی از مدال‌های رنگارنگ در کارنامه دارد. این شمشیرباز، مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو را نیز در ویترین افتخارات خود دارد.

فتوحی

محمد فتوحی مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو را در کارنامه دارد و برای مدال‌های خوش رنگ المپیک پاریس دورخیز کرده است.

فرزاد باهر

فرزاد باهر هم در کنار دیگر شمشیربازان ایران در جمع افتخارآفرینان هانگژو حضور داشت.

پاکدامن

علی پاکدامن در مرحله گروهی مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر بازی‌های آسیایی هانگژو، با چهار برد و یک باخت به دور حذفی صعود کرده بود، اما در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱۵ شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

پاکدامن در رده ۳ ، محمد رهبری: رده ۲۶ ، محمد فتوحی رده ۶۱ و فرزاد باهرارسباران در رده ۹۲ رنکینگ شمشیربازی جهان قرار دارند.

علی پاکدامن ۲ مدال نقره تیمی بازی های آسیایی (۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا) و مدال برنز انفرادی بازی های ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد.

دوچرخه سواری؛ رکاب زن ایرانی در اندیشه شگفتی سازی

یک دوچرخه سوار در کاروان ورزشی ایران در بخش جاده، با نام علی لبیب حضور دارد که در جاده المپیک در رقابت با دوچرخه سوران مدعی کسب مدال در این رویداد مهم ورزش جهان رکاب می‌زند.

4704329

"لبیب" در بازی‌های آسیایی هانگژو چهارم شد و خوش رنگ‌ترین مدال در کارنامه این رکاب‌زن، مدال برنز قهرمانی آسیا2019 است. 

ژیمناستیک؛  دورخیز الفتی برای تبدیل نقره آسیا به مدال المپیک

ایران در ورزش‌های مادر تک نماینده دارد که در مسابقات ژیمناستیک بازی‌های المپیک پاریس مهدی الفتی، برای کسب مدال، توانمندی خود را به نمایش خواهد گذاشت. 

Capture

مهدی الفتی ژیمناست دهه هفتادی ایران، قبل از رقابت با رقبای خود در المپیک پاریس، با نشان نقره بازی‌های آسیایی هانگژو و تبدیل آن به خوش رنگ‌ترین مدال المپیک، گام به این رویداد مهم ورزشی جهان می‌گذارد.

تیراندازی؛ تیراندازان ایران در اندیشه شکار مدال در آسمان پاریس

تیراندازی ایران، یکی از رشته‌هایی است که با توپ پر گام به بازی‌های المپیک پاریس می‌گذارد.

فاطمه امینی و شرمینه چهل امیرانی، نمایندگان ایران در بخش تفنگ ۱۰ متر زنان هستند. 

فاطمه امینی

با اعلام نخستین رنکینگ ورزشکاران رشته تیراندازی از سوی سایت فدراسیون جهانی این رشته، فاطمه امینی در تفنگ ۱۰ متر در ده ششم ایستاد.

شرمینه

شرمینه چهل امیرانی در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی باکو در ماده تفنگ بادی پنجم شده بود. به عنوان دومین دختر تیرانداز ایران راهی مسابقات المپیک پاریس شد.

هانیه رستمیان

هانیه رستمیان در بخش تپانچه ۲۵ متر زنان، دنبال شکار خوش رنگ‌ترین مدال المپیک است. در بخش تراپ مردان، محمد بیرانوند نماینده تیم تیراندازی ایران است.

رستمیان دومین حضورش را در المپیک در پاریس تجربه می‌کند، بانوی ملی پوش تیراندازی ایران که در المپیک توکیو هم حضور داشت و به عنوان پرچمدار کاروان ایران انتخاب شده بود، در رده بندی نهایی تپانچه ۲۵ متر  این مسابقات با ثبت امتیاز ۵۷۷ در رده بیست و هشتم قرار گرفت.

op[

محمد بیرانوند با داشتن ۱۵ سال سن جوانترین ورزشکار کاروان ایران در المپیک پاریس است که جواز شرکت در این مسابقات را دریافت کرده است.

تنیس روی میز؛  عالمیان در اندیشه دبل تاریخ سازی

3 پینگ پنگ باز ایرانی در این رویداد مهم ورزش جهان با حریف تن به رقابت خواهند پرداخت.

169651893

برادران عالمیان در بخش مردان و ندا شهسواری در بخش زنان مدال المپیک را در این کارزار سخت نشانه گیری کردند.

عالمیان

برادران عالمیان در بازی‌های آسیایی هانگژو، با کسب خوش رنگ‌ترین مدال آسیا، فصلی از تاریخ سازی را به تاریخ ورزش ایران اضافه کردند و این بار دنبال شگفتی سازی در المپیک پاریس هستند.

تکواندو؛ یورش تکواندوکاران ایران به تاتامی المپیک

تیم تکواندو ایران در المپیک پاریس با مهران برخورداری در وزن 80 کیلوگرم مردان و آرمین سلیمی در مثبت 80 کیلوگرم، مقابل برترین مردان تکواندو جهان بروی تاتامی به رقابت خواهند پرداخت.

برخورداری تکواندو

مهران برخورداری مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو و مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان 2022 را در ویترین افتخارات خود دارد.می‌خواهد جای خالی خوش رنگ‌ترین مدال المپیک را در کارنامه ورزشی خود پر کند.

111111111

آرمین سلیمی جوان دهه هشتادی تکواندو ایران، نیز یکی دیگر از تکواندوکاران ایران است که به سمت تاتامی المپیک پاریس برای شکار یکی از مدال‌های رنگارنگ المپیک یورش برده است. مدال برنز تکواندو قهرمانی جهان، مهمترین اتفاق ورزشی این جوان آینده دار تکواندو کشور است.

pstc10240821527996780e129f2f0-4886-4609-9ae8-3c0d16ecad46

در وزن ۴۹ کیلوگرم زنان مبینا نعمت ‌زاده و در وزن۵۷ کیلوگرم زنان ناهید کیانی، زنان تکواندوکار ایران هستند که با هدف قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی، مقابل حریفان صف آرایی می‌کنند.

62741658

ناهید کیانی دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی2018 جاکارتا و طلای مسابقات جهانی 2023 باکو، با اندیشه شکست رقبا، می‌خواهد مدالی از جنس المپیک را هم در کلکسیون مدال‌های خود قرار دهد.

دختر دهه هشتادی تیم ملی تکواندو زنان ایران، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو، برای کسب خوش رنگ‌ترین مدال المپیک پاریس دورخیز کرده است.

عکسهای-حسین-رضازاده

وزنه برداری؛ عطش مرد نقره‌ای وزنه برداری ایران برای طلای پاریس

یکی از رشته‌های پر مدال و افتخار آفرین تاریخ ورزش ایران، وزنه برداری است که نام بزرگانی همچون حسین رضازاده در تالار افتخارات المپیک می‌درخشد.

1598994

نمی‌توان از نام هرکول وزنه برداری ایران بهداد سلیمی به راحتی گذشت، مردی که در نبرد با فولاد سرد المپیک، طلای این رویداد مهم ورزش دنیا را در نبرد با فولاد سرد کسب کرد.

این بار در المپیک پاریس، 2 وزنه بردار ایران (۸۹ کیلوگرم مصطفی جوادی،۱۰۲+ کیلوگرم علی داودی) دنبال شکار مدال در نبرد با فولاد سرد المپیک پاریس هستند.

62118445

جوادی وزنه بردار جوان ایران در آستانه پنجه انداختن در پنجه پولادین فولاد سرد المپیک، در آخرین میدان حضور خود در یک مسابقه بین المللی، طلای قهرمانی جهان2023 را در کارنامه دارد و می‌خواهد این بار طلای المپیک را در ویترین افتخارات خود ضرب کند.

4650128

علی داوودی، وزنه بردار دهه هفتادی تیم ملی وزنه برداری ایران، یکی از افتخارآفرینان ورزش ایران در ادورار بازی‌های المپیک است، این هرکول ایرانی مدال نقره بازی‌های المپیک 2020 توکیو را در کارنامه دارد. این بار طلای المپیک را نشانه گرفته است و با عطش طلای این رویداد مهم ورزش جهان بر روی تخته خواهد رفت.

سنگ نوردی؛ رقابت تک نماینده ایران در صخره سنگی المپیک

یکی دیگر از رشته‌هایی که با تک سهمیه گام به این میدان بزرگ و حساس گذاشته است سنگوردی است.

علیپور سنگ نورد

رضا علیپور تنها نماینده ایران در بخش ماده سرعت مردان، بروی صخره سنگی المپیک با رقبا به رقابت خواهد پرداخت.

تیرو کمان؛  هدف گیری کماندار ایران برای شکار مدال المپیک

کاروان ورزش ایران در رشته تیر و کملان هم یک نماینده دارد و مبینا فلاح، با تیر و کمان مدال المپیک را نشانه‌گیری کرده است.

مبینا فلاح

مبینا فلاح ورزشکار شایسته ایران در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد با نتیجه ۶ بر ۲ از سد کماندار قزاقستانی عبور کند و ضمن صعود به جمع هشت کماندار برتر این مسابقات به المپیک پاریس راه پیدا کند.

دو و میدانی؛  تفتیان و رویای جبران ناکامی هانگژو با مدال پاریس

دو دونده ایرانی حسن تفتیان و فرزانه فصیحی به عنوان نمایندگان کشورمان پشت خط استارت مسابقات دو و میدانی المپیک پاریس خواهند ایستاد.

تفتیان

حسن تفتیان ملی پوش دوی ۱۰۰ متر مردان کشورمان در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۱۴ صدم ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد. تفتیان این بار به دنبال جبران این ناکامی در قاره کهن با مدال المپیک است.

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی بانوی دونده ایرانی مدال‌های رنگارنگ آسیایی را در کارنامه دارد و به دنبال یک شگفتی سازی در المپیک 2024 پاریس است.

شنا؛ شناگر جوان ایران دنبال صید مدال از استخر پاریس

سامیار عبدلی تنها شناگر ایرانی در مسابقات المپیک پاریس است و رقابت بسیار سختی برای کسب مدال پیش رو دارد. عبدلی لژیونر شنا ایران در لیگ آلمان است.

1402070209364726628407494

سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران در جریان مسابقات قهرمانی شنا آلمان، موفق به هت‌تریک رکوردشکنی ملی شده بود مدال طلای مسابقات رده‌های سنی آسیا2024 فیلیپین را در کارنامه دارد. در مسابقات قهرمانی جهان 2023 ژاپن هم رکورد زد. این بار دنبال صید یکی از خوش رنگ‌ترین مدال از استخر المپیک پاریس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار