دستور رئیس مجلس برای بررسی جدول اعتبار برخی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۱

تهران (پانا) - به دنبال انتقاد از جدول اعتبار برخی استان‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت هیات رئیسه با حضور رئیس کمیسیون تلفیق این جدول را بررسی و اشکالات احتمالی را برطرف می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دستور رئیس مجلس برای بررسی جدول اعتبار برخی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۱

سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ فروردین) مجلس شورای اسلامی در اخطاری براساس اصول ۶۷ و ۳ و تذکر با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی در باره اعمال تغییراتی در جدول اعتبارات شهرستان‌ها مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برای بررسی این جدول زحمات زیادی کشیدند، اما بعد از آن تغییراتی ایجاد شده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به بخش هزینه ای، تملک و اختصاصی استان‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱، ادامه داد: نحوه تعیین سهم استان‌ها در بخش جداول ظلم به نمایندگان است؛ بنابراین باید کارگروهی جهت بررسی این موضوع تشکیل شود؛ زیرا تغییرات ایجاد شده از نظر شرعی نیز اشکال دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سهم برخی استان‌ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد به منفی ۱۴ درصد، خوزستان به منفی ۷ درصد، تهران به مثبت ۲۱ درصد، همدان به ۱۱.۵ درصد و البرز به ۲۹.۱ درصد تغییر کرده، گفت: باید این مهم بررسی شود که کدام قسمت این جداول را دستکاری کرده است.

دلخوش همچنین در باره نحوه تخصیص بودجه به مناطق محروم، یادآور شد: در برخی استان‌ها تنها ۱۰۰ میلیارد تومان برای یک شهر محروم در نظر گرفته شده است، این در حالی است که ممکن است چند شهر محروم در آن استان وجود داشته باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: از آقای حاجی بابایی و هیات رئیسه می‌خواهم حتما این جداول را بررسی کنند.

وی با اشاره به سخنان دلخوش درباره تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی گفت: در ردیف مورد اشاره، در هر استان یک شهر به عنوان محروم‌ترین شهر در کشور در نظر گرفته می‌شود؛ با این حال جدول باید براساس مصوبات تعیین شود؛ بنابراین موضوع بررسی و اگر اشکالی وجود داشته باشد، تصحیح می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار