رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:
هدف از رتبهبندی این است که معلم به فکر دانشآموز باشد
اساس کار ما افزایش کیفیت آموزش است
تبریز(پانا)- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که هدف از رتبهبندی این است که معلم به فکر دانشآموز باشد و اساس کار این کمیسیون را افزایش کیفیت آموزش عنوان کرد.
علیرضا منادی در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: آموزش و پرورش یک مغوله مهم است که اگر کشوری بخواهد به درجهای برسد باید در طی مسیر خود از آموزش و پرورش عبور کند. در سال ۱۳۰۳ میرزا حسن رشدیه نگاه نوینی را در آموزش و پرورش رقم زد؛ تغییرها و تحولات بسیار سخت هستند و در مقابل آنها مقاومتهایی وجود دارد.
وی افزود: میرزا حسن رشدیه بسیار سختی متحمل شد؛ در طی ۱۰۰ سال تحولی در آموزش و پرورش صورت نگرفته است البته تحولات داخلی جزئی صورت گرفته ولی بعد از ۱۰۰ سال کلید تحول در آموزش و پرورش را بنده برای معلم رقم زدم که این تحول نیز با مقاومت شدیدی صورت گرفت.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شرح داد: ۵۳ میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه شده است؛ اولین اتفاقی که رخ میدهد این است که معلم را مانند یک کارمند میبینند معلم در سطح رئیس جمهور است و باید نگاه کارمندی از معلم دور شود چراکه سطح معلم از کارمند بالاتر است.
وی افزود: آموزش و پرورش مجموعه ای مستقل شده است که در این راستا از حیث حقوق و جایگاه معلم رتبه ما بالاتر رفت. هدف از رتبهبندی این است که معلم به فکر دانشآموز باشد چراکه اساس کار ما افزایش کیفیت آموزش است و این امر از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا میشود.
ارسال دیدگاه