گزارش رابرت مالی از دیدار با نمایندگان روسیه و اروپا برای احیای برجام: سازنده بود

تهران (پانا) - نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که نشست‌هایی «سازنده» با نمایندگان اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپایی درباره احیای برجام برگزار کرده است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
گزارش رابرت مالی از دیدار با نمایندگان روسیه و اروپا برای احیای برجام: سازنده بود

رابرت مالی که از ابتدای هفته گذشته برای مذاکرات برجامی ابتدا به مسکو و سپس پاریس سفر کرده بود، در توئیتی نوشت: «مجموعه‌ای از نشست‌های سازنده را در پاریس با همکاران اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در مورد آینده مذاکرات برجام و اهمیت بازگشت سریع به اجرای متقابل به پایان رساندیم».

وی در جریان سفر به روسیه با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه این کشور با محوریت برجام گفت‌وگو کرده بود.

مالی درباره این دیدار هم در توئیتی نوشت: «با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدارهای خوب و سازنده‌ای داشتم. در این دیدارها درباره هدف مشترک‌مان در مذاکرات و ازسرگیری سریع اجرای متقابل تعهدات در چارچوب برجام، صحبت شد».

تاکنون شش دور مذاکره بین ایران و طرف‌های برجام در وین برگزار شده است و دور هفتم این مذاکرات که با تغییر دولت در ایران همزمان شده بود، فعلا به تعویق افتاده است و طی هفته‌های اخیر تماس‌ها و دیدارهای دیپلماتیک برای ازسرگیری این مذاکرات آغاز شده است.

همچنین رئیس‌جمهور کشورمان در یک ماه اخیر دو بار در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در این باره صحبت و تاکید کرد با مذاکره مفید مخالفتی نداریم اما برنامه و نتیجه مذاکره باید لغو تحریم‌ها علیه ایران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار