سفیر ایران در هند:

دهلی، بمبئی، حیدرآباد، بنگلور و پونه شهرهای اخذ رای در هند هستند

تهران (پانا)- سفیر ایران در هند گفت علاوه بر دهلی در بمبئی، حیدرآباد و شهر بنگلور که یکی از مراکز مهم دانشجویان ایرانی است و در شهر پونه تعدادی ایرانی مقیم و دانشجو داریم و برای همین خود را موظف می دانیم که زمینه رای دادن شان را فراهم کنیم.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دهلی، بمبئی، حیدرآباد، بنگلور و پونه شهرهای اخذ رای در هند هستند

به گزارش رادیو انتخابات «علی چگنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در برنامه پاستور ۱۴۰۰ گفت: کشور هند کشور پهناوری است و در گذشته ایرانیان زیادی در اینجا بودند و حتی در اوایل انقلاب اسلامی ما آماری که در سفارت داریم نزدیک ۴۰ هزار دانشجو داشتیم که این رقم به مرور زمان کم شده است و شاید بتوانم بگویم تعداد آنهایی که ثبت نام کردند به هزار نفر نمی رسد دلیلش هم این است که دانشگاه های ما توسعه پیدا کردند و مناطق دیگری هم در جذب دانشجویان ایرانی در رقابت با هند موفق بودند.

وی افزود: ‌هزینه ها هم در هند بالا رفته و سطح زندگی در هند بالا رفته و هزینه ها هم زیاد شده و تعداد دانشجویان مان هم در هند کم شده است. بسیاری از ایرانی هایی که در هند مقیم بودند هم تعدادشان نسبت به گذشته خیلی کم شده و خیلی ها به میهن اسلامی برگشتند و به صورت طبیعی آمار ایرانی ها با گذشته قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: مهم تر از آن اینکه نسبت به چهار سال و یا حتی هشت سال پیش که اتفاقی در ایام انتخابات اینجا بودم در هند سعی می کردیم در چند منطقه که مراکز تجمع ایرانی ها بود صندوق داشته باشیم. امسال طق برآوردی که داشتیم چون تعدادی از ایرانی ها به ویژه دانشجویان به خاطر کرونا به ایران برگشتند و خیلی ها آنلاین دارند از ایران کلاس هایشان را پیگیری می کنند علاوه بر دهلی در بمبئی، حیدرآباد و شهر بنگلور که یکی از مراکز مهم دانشجویان ایرانی هست و تعدادی دانشجو هنوز در آنجا داریم و در شهر پونه هم تعدادی ایرانی مقیم و دانشجو داریم،‌ خود را موظف می دانیم که زمینه رای دادن شان را فراهم کنیم.

وی بیان داشت: به واسطه اینکه خیلی از ایرانی ها به ایران برگشتند حتی آنهایی که در هند خانه و زندگی دارند آماری که داریم فکر می کنیم ۳ هزار نفر بیشتر نباشد اما این آمار دقیق نیست و با توجه به مراجعات کنسولگری می گویم. شاید برآوردمان زیر ۸۰۰ نفر هم نیست.

وی درباره اینکه رسانه های هند چقدر به انتخابات ایران می پردازند؟ گفت: کشور ایران برای هند از قدیم کشور مهمی بوده است و در بسیاری از دوره های تاریخی ایران کشوری الهام بخش بوده است بنابراین تحولات اجتماعی سیاسی در ایران برای مردم هند که به تاریخ و مردم ایران علاقه دارند مهم است. سرنوشت ایران و ایرانی برای مردم هند مهم است و نسبت به آن بی تفاوت نیستند.

چگنی گفت: اگر اتفاقی در ایران بیفتد در هند صدها رسانه ملی و منطقه ای هند به آن موضوع می پردازند و این نشان از اهمیت و جایگاه ایران در هند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار