همتی: بیش از 50درصد مشکلات کشور از تحریم است

تهران (پانا) - عبدالناصر همتی؛ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بالای 50 درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم است، گفت مهمترین تاثیر بر اقتصاد کشور را تحریم گذاشت، گرچه بعضی‌ها می‌خواهند این موضوع را انکار کنند و اشتباه می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
همتی: بیش از 50درصد مشکلات کشور از تحریم است

مهمترین بخش‌های گفت‌وگوی بدون تعارف با عبدالناصر همتی را در زیر می‌خوانید:

*ریاست‌جمهوری کار سنگینی است، با اطلاع وارد شدم و همه مشکلات آن را می‌دانم. من مرد میدان هستم و ان شاءالله در عمل مردم خواهند دید.

*چون دیدم کسانی که آمدند جوابگوی مسائل و خواسته‌های مردم نیستند، تصمیم گرفتم وارد شوم.

*تمامی مسائل و مشکلات اقتصادی را می‌دانم، مسائل سیاسی را هم می‌دانم، خودم کار سیاسی، کار فرهنگی کردم و در جریان کامل مسائل انقلاب و کشور هستم. برای همه مسائل فکر کردم قطعاً بهتر از کسانی که کار کردند، کار خواهم کرد.

*دولتم دولت تعامل است از خانه تا سطح جهان، بنابراین با تعامل می‌شود خیلی از کارها را حل کرد. دولت من، دولت تقابل نیست.

*در اقتصاد هماهنگی تیم اقتصادی دولت خیلی مهم است، بنده به عنوان اقتصاددان آمده‌ام که تیم اقتصادی زیر نظر خودم باشد، مشکل ما این است که رئیس‌جمهورهای سابق سیاست‌مدار بودند و اقتصاددان نداشتیم. من آمده‌ام که مشکل اقتصاد را حل کنم و می‌توانم این مشکل را حل کنم، توانایی و علم آن را هم دارم.

*بنده از وضع زندگی مردم آگاه هستم، در جریان تمام مسائل هستم و واقعا برای وضعیت و معیشت سخت مردم باید راهکاری پیدا شود و الان هم دیر است. یکی از دلایلی هم که بنده به صحنه آمدم دلیلش این است که تصور می‌کنم این آخرین فرصت برای حل مشکلات مردم است.

*مهمترین تاثیر بر اقتصاد کشور را تحریم گذاشت، گرچه بعضی‌ها می‌خواهند این موضوع را انکار کنند و اشتباه می‌کنند. یکی از اساسی‌ترین مشکلات، تحریم است، گرچه مشکلات مدیریتی و مشکلات اجرایی هم داریم. می‌توانم بگویم بالای 50 درصد مشکلات کشور از تحریم است. وقتی درآمد ارزی ما به یکباره به یک ششم تقلیل پیدا کند خوب معلوم است که اثر می‌گذارد مگر می‌شود اثر نگذارد.

*من گفته‌ام حکمرانی اقتصادی و اشتباهات را اصلاح خواهم کرد، امیدواریم مردم اعتماد کنند و اگر رای بدهند مردم اعتماد کرده‌اند، اگر رای ندهند اعتماد نکرده‌اند. ان‌شالله در آینده نزدیک پیش از رای‌گیری چند نفر از آن‌ها را معرفی خواهم کرد.

*من بخشی از وضع موجود نیستم بلکه بخشی از تغییر و اصلاح وضع موجود هستم. من دوسال است که آمده‌ام و در شرایط بحرانی آمدم، برای نجات اقتصاد کشور آمده‌ام و به نظرم موفق بوده‌ام. نوسان ایجاد شده ولی شما وقتی که سالی صد میلیارد دلار درآمد داشتیم، نرخ تورم هم 35 درصدی بود، من با پنج میلیارد دلار پارسال با 39 درصد تورم، اقتصاد را بستم. من به نظرم خیلی موفق عمل کردم.

*فکر می‌کردم دینداری در تبلیغات حاکم است ولی متاسفانه احساس می‌کنم اطلاعات غلطی به مردمی می‌دهند و این عین بی‌دینی است، آمده‌اند عکس دختر خانم محترمی را در کالیفرنیا گرفتند و گفتند فامیلی آن همتی است و گفتند دختر همتی در کالیفرنیا زندگی می‌کند. من دو دختر دارم یکی متخصص کودکان و یکی دانشجوی معماری در داخل کشور است و یک پسر دارم استاد دانشگاه و معمار است. بنابراین هر سه نفر در ایران هستند و افتخار می‌کنم در داخل کشور و برای مردم کار می‌کنیم.

*من گفتم که من صدای خاموش مردم هستم، مردم قهر کنند در واقع من را تنها می‌گذارند، رقیب من شش نامزدها حاضر در صحنه انتخابات نیستد بلکه رقیب من قهر مردم با صندوق‌هاست. امیدوارم این قهر بشکند به من کمک کنند که وارد عرصه اصلاح اقتصاد کشور شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار