نماینده دوره یازدهم مجلس دانش‌آموزی استان زنجان:

مجلس دانش‌آموزی عرصه‌ای برای نقش‌آفرینی در تصمیمات کلان آموزش و پرورش است

زنجان (پانا) - نماینده دوره یازدهم مجلس دانش‌آموزی استان زنجان از سازمان دانش‌آموزی استان بابت ایجاد زمینه برای حضورش در مجلس تقدیر کرد و مجلس دانش‌آموزی را عرصه‌ای برای حضور تاثیرگذار دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری‌های کلان آموزش و پرورش توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۵۱۵۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی عرصه‌ای برای نقش‌آفرینی در تصمیمات کلان آموزش و پرورش است

فاطمه بیگدلو، دانش‌آموز کلاس دوازدهمی از آموزش و پرورش منطقه بزینه‌رود است که ۲ سال پیش توانست با کسب اکثریت آرا در انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان زنجان به عنوان نماینده این استان به مجلس دانش‌اموزی راه پیدا کند. وی یکی از ۲ نماینده زنجان در مجلس یازدهم دانش‌آموزی بود که اخیرا به کار خود پایان داد.

این دانش‌آموز در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری پانا در مورد دوران حضور خود در مجلس دانش‌آموزی توضیح می‌دهد.

شما نماینده استان زنجان در مجلس یازدهم دانش‌آموزی بودید. در مورد این مجلس و کارکردهای آن برای دانش‌آموزان و فرهنگیان توضیح دهید.

مجلس دانش‌آموزی، یک نهاد صنفی مشورتی است که هدف از تشکیل و برگزاری آن مشارکت‌پذیری تمام دانش‌آموزان مدارس در امور و تصمیم‌گیری‌های مدرسه است.

من به عنوان یکی از منتخبان دوره یازدهم مجلس دانش‌آموزی، شاهد حضور گسترده و فعال دانش‌آموزان در عرصه تعلیم و تربیت بودم که با تلاش و همفکری‌های نمایندگان تمام استان‌های کشور، مجلس توانست در راستای اهداف خود قدم‌های موثری بردارد.

به نظر شما مجلس دانش‌آموزی یازدهم  چه دستاوردهایی کسب کرد؟

یکی از مهم ترین دستاوردهای مجلس دانش‌آموزی بر اساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ارائه سندی توسط نمایندگان با عنوان «آموزش اثربخش و مهارت‌های زندگی در مدرسه» بود که می‌شود بیان کرد که دغدغه‌ بسیاری از دانش‌آموزان و حتی تمام دانش‌آموزان در دوره تحصیل و زندگی است و این سند توسط نمایندگان مجلس دانش‌آموزی دوره یازدهم تدوین و بررسی و به وزیر محترم آموزش پرورش تحویل داده خواهد شد.

مجلس دانش‌آموزی برای نماینده چه دستاورد تربیتی - فرهنگی داشته است؟

مجلس علاوه بر روحیه کارکردی و اجرایی برای منِ دانش‌آموز که تحصیلم صرفاً ختم شده بود به درس خواندن و امتحان دادن این دستاورد را داشت که توانستم خود را در جایگاهی بیابم که شاید آرزوی خیلی از دانش‌آموزان باشد. مجلسی که مرا با دنیای بیرون از مدرسه آشنا کرد و یادآور شد که رسالت من تنها درس خواندن نیست بلکه آن است که بتوانم در جامعه موثر و اثرگذار باشم. 

بالا بردن روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، کمک کرد تا بتوانم خودم را در جامعه ابراز کنم و نقشی در تحصیل خود داشته باشم. تقویت روحیه مطالبه‌گری، یکی دیگر از فواید مجلس دانش‌آموزی بود؛ زیرا دانش‌آموز دغدغه‌مند برای آینده خود باید مطالبه‌گری کند و در راستای تحقق هدف خویش تلاش کند. آشنایی با سازمان‌ها و نهادهای مختلف که شاید حتی در مدرسه، اسمی از آن به گوش ما نخورد اما مجلس باعث شد با دنیای وسیع علم و آگاهی آشنایی داشته باشیم.

چه رابطه‌ای با سایر نمایندگان استان‌ها برقرار کردید؟

مجلس، مجلس همدلی بود. مجلس دوستی بود. دوستانی پیدا کردیم از تمام نقاط کشور که هر کدام با اقلیت‌های مختلف بودند. توانستیم بر سر خیلی از مسائل، وفاق برقرار کنیم و همکاری مطلوب و بی‌نظیری داشتیم. بر خلاف رقابت با یکدیگر به رفاقت پرداختیم و برای تحقق اهداف خود دست به دست هم کوشیدیم.

چه حسی نسبت به دوران حضور خود در مجلس دارید؟

مجلس دوره یازدهم به اتمام رسید و از اینکه تمام شد، ناراحت هستیم اما هیچ گاه روزهای تلخ و شیرینی که بر ما گذشت را فراموش نخواهیم کرد. باشد که در مراحل بعدی زندگی‌مان در کنار هم کشور خود را به روشنایی بکشانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار