معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

دانش‌آموزان به معنای واقعی به دنبال کسب علم باشند

زنجان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه تربیت یک انسان کامل در گرو توجه به هر 2 بُعد آموزش و تربیت است، از دانش‌آموزان خواست به معنای واقعی علم‌آموزی کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان به معنای واقعی به دنبال کسب علم باشند

ابوالفضل رفیعی در جشن جوانه‌ها که در محل آموزشگاه تمام‌تشکیلاتی مهدیه ناحیه 2 زنجان برگزار شد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت از فلسفه‌های بعثت پیامبر(ص) است که نشان‌دهنده آن است که در دین مبین اسلام مهم‌ترین نیاز بشر تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: علم برای تامین نیاز جامعه و کمک به بشر بوده و عاملی برای رفاه و تعالی است. اکنون هر کشور که صاحب علوم مهمی است و در لبه تکنولوژی حرکت می‌کند، صاحب قدرت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: یکی از مولفه‌های اصلی کشورها دانش و علمی است که یک کشور دارد و منجر به پیشرفت در عرصه‌های مختلف و رفاه مردم می‌شود.

رفیعی با اشاره به بحث تزکیه و تربیت، ادامه داد: افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که نگاه تک‌بعدی به آموزش نداشته و صرفاً علم را بدون اینکه پایه مشخصی برای جهت‌دهی داشته باشیم در فلسفه تربیتی مکتب اسلام نمی‌پذیرد. تزکیه، مقدم بر تعلیم است و این تربیت و پرورش و تزکیه است که انسان را در موضوعات مختلف پرورش می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما باید با در نظر گرفتن هر دو بعد بتوانیم یک انسان کامل تربیت کنیم و خود دانش‌آموزان علم را به معنی واقعی کسب کنند.

وی خاطر نشان کرد:علم فقط آموزش کتاب‌های درسی نیست و هرچیزی که برای رشد و تعالی انسان مفید است و انسان را به خدا نزدیک می‌کند، علمی مفید است.

خبرنگار : دانش‌آموز نازنین لطفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار