رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی:

پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جز ۵ پارک ارزیاب شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور است

تبریز (پانا) - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی این پارک را جزء ۵ پارک در سطح کشور عنوان کرد که مسئولیت ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان را بر عهده دارد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جز ۵ پارک ارزیاب شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور است

سعید جعفری راد در سلسله نشست‌های رسانه ای رسم خدمت گفت: پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب فناوری ترکیه شناخته شده که در این راستا این پارک در حوزه‌ های مختلف صادرات فناورانه به این کشور داشته است.

وی ادامه داد: عمده محصولات صادراتی شرکت‌ های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی انواع ماشین آلات، کنتور هوشمند و قطعات خودرو است که آذربایجان شرقی به دلیل هم مرز بودن با کشور های قفقاز، ترکیه و روسیه این توان را دارد تا به راحتی محصولات شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان را به این کشور ها و حتی اروپای شرقی نیز صادر کند که در این خصوص میزان فروش داخلی محصولات شرکت‌های های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹، ۲ هزار میلیارد ریال بوده که این میزان در دولت سیزدهم به ۵۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده و موجب رشد و توسعه این شرکت‌‌ها و منجر به تأمین نیاز‌های داخلی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد: این پارک تا سال ۱۴۰۰ جز پارک‌‌های سطح ۳ کشور و در رده ۲۰ قرار داشته اما با اقدامات انجام شده و افزایش تعداد شرکت‌‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی توانسته جز ۶ پارک سطح یک کشور باشد.

جعفری راد تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان امسال توانسته در سطح کشور جز ۵ پارک علم و فناوری باشد که مسئولیت ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان را بر عهده دارند و پارک علم و فناوری استان نیز در این راستا ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان غرب و شمال غرب کشور را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: بیشترین میزان تسهیلاتی که پارک علم و فناوری استان قبل سال ۱۴۰۰ می‌توانست به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده اما الان با اقداماتی که در این زمینه انجام شده این میزان و مقدار به ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان در پایان خاطرنشان کرد: مقدار فروش خارجی و صادرات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹، ۲.۵ میلیون دلار بوده اما این میزان و مقدار در سال گذشته به ۱۳ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

دانش‌آموز خبرنگار : کوثر حسنی

 

خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار