فرماندار اهواز:

مدیران مدارس نباید دغدغه‌ای جز آموزش‌ و تربیت داشته باشند

اهواز (پانا) - فرماندار اهواز گفت: اعتقاد داریم که مدیران مدارس نباید دغدغه‌ای جز آموزش و تربیت دانش‌آموزان داشته‌باشند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس نباید دغدغه‌ای جز آموزش‌ و تربیت داشته باشند

سیداحمد موالی‌زاده، روز سه‌شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری پانا خوزستان ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص)، آغاز هفته وحدت و سال تحصیلی جدید بیان کرد: در صورتی که مدارس، امکانات و تجهیزات آموزشی را در اختیار داشته باشند، روی مسائل تربیتی، آموزشی و روش‌های نوین علمی تمرکز خواهند کرد که نتیجه آن ارتقای شاخص‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران اکنون دغدغه تهیه امکانات و تجهیز مدارس را دارند اما با ریل‌گذاری‌های صورت‌گرفته در فرمانداری اهواز تلاش کردیم تا بخشی از این دغدغه را کاهش دهیم.

فرماندار اهواز اظهار کرد: شرکت‌های صنعتی و تولیدی کلانشهر اهواز به عنوان شرکت‌های معینِ هر کدام از نواحی چهارگانه انتخاب شده‌اند که تلاش می‌کنند بخشی از تجهیزات و نیازهای مدارس را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از این تصمیم، نتایج مثبتی در رفع دغدغه مدیران مدارس شاهد بودیم، بیان کرد: از سوی دیگر روسای مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز در قالب ستاد مهر، وظیفه رنگ‌آمیزی، فضاسازی و محوطه‌سازی اطراف مدارس را بر عهده دارند.

موالی‌زاده افزود: شورای آموزش و پرورش، شورایی برای سیاستگذاری است و باید در آن مسائل کلان آموزشی مطرح شود. از این رو باید کمیته زیربنایی و پشتیبانی در ذیل شورای آموزش و پرورش تشکیل شود تا مسائل پشتیبانی و تجهیز مدارس را در آن پیگیری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی پیرامون دغدغه اولیای دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در سامانه «سپند» اظهار کرد: تهیه سرویس مدارس برای ما نیز مساله و دغدغه مهمی است و در جلسات مختلف این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.

فرماندار اهواز یادآور شد: وجود سامانه سپند برای ساماندهی رانندگان سرویس مدارس، امری بسیار خوب است که امنیت و مسائل تربیتی دانش‌آموزان در آن لحاظ شده اما باید قبول کنیم که برای عملکرد مطلوب آن نیازمند زیرساخت‌های لازم هستیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی، تمام استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران بود اما با عنایت خداوند متعال و فداکاری رزمندگان در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

موالی‌زاده ادامه داد: در طول ۲۰۰ سال گذشته هر بار که کشور ایران درگیر جنگ با بیگانگان شده متأسفانه قسمتی از خاک خود را از دست داده اما دفاع مقدس، تنها موردی است که با مجاهدت رزمندگان، جانبازان و شهدا حتی یک وجب از خاک ایران عزیز کم نشده که این افتخار بزرگی برای همه ایرانیان است.

خبرنگار : تانیا لیموچی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار