کوثر یوسفی*

تا عاشق نباشی، نمی‌توانی خبرنگار شوی

بیرجند (پانا) - همیشه شنیده‌ایم که معلمی عشق است، پرستاری عشق است اما در مورد خبرنگاری هیچکس نگفته یا قلمی ننوشته که تا عاشق نباشی، نمی‌توانی خبرنگار شوی.

کد مطلب: ۱۴۹۲۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تا عاشق نباشی، نمی‌توانی خبرنگار شوی

خبرنگار باید آماده‌باش، تیز و باروحیه و عاشق باشد تا بتواند در دل خبرها جا پیدا کند و ناب‌ترین اخبار را برای مخاطبان خودش منتشر کند.

باید قلمی روان و روابط اجتماعی عالی و قلمی جسور و سری بی‌باک و پرشور داشته باشد. اگر هر شغلی، مخاطبی خاص یا اندک دارد، مخاطب خبرنگاری عموم مردم است. در خانه، کوچه، خیابان، روستا و شهر در آن طرف مرزها و خلاصه باید با دل و جان کار کند با راه و روشی درست و به‌جا تا در دل بنشیند.

زبان روان و پرمهر با لحنی دلنشین و ادبیات درست و غنی واستفاده از زبان بدن هم در جذب مخاطب و رخنه در عمق جان مخاطب خیلی تاثیرگذار است.

«ز گهواره تا گور دانش بجوی» مصداق یک خبرنگار به‌روز واقعی و پر‌تلاش و موفق است. چون همیشه باید تحقیق کند، پرسش کند، بخواند، تحلیل کند و انتقال دهد درست‌ترین‌ها را در هر زمینه‌ای تا رسالت خود را به انجام رساند. در هر حال و هوایی با هر شرایطی باید حاضر باشد و کاری درست، تحویل دهد.

گرما و سرما، بیابان و جنگل و هر شرایطی نباید سدّ راهش شود. پس شغلی مقدس و مهم، پرخطر و پرهیاهو و جذاب و دوست‌داشتنی با رسالتی عظیم است؛ اگر با عشق همراه باشد.

روز خبرنگار مبارک

*دانش‌آموزخبرنگار

نویسنده : کوثر یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار