مدیر امور اراضی استان اردبیل خبر داد:

واگذاری ۲۲ هزار هکتار از اراضی مازاد بر سند کشت و صنعت مغان به کشاورزان

اردبیل (پانا) - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲۲ هزار هکتار از اراضی مازاد بر سند کشت و صنعت مغان با اخذ سند به نام دولت به کشاورزان ذی‌نفع واگذار می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۸۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری ۲۲ هزار هکتار از اراضی مازاد بر سند کشت و صنعت مغان به کشاورزان

فرهاد ثنایی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در راستای صدور سند کاداستری کشت و صنعت‌های مغان و پارس، اراضی مازاد بر سند این شرکت‌ها از سالیان گذشته در تصرف زارعین و کشاورزان شهرستان‌های مغان و پارس‌آباد بوده که از سند کشت و صنعت منفک و در حال تعیین تکلیف جهت صدور سند به نام ذی‌نفعان است.

وی تصریح کرد: ۱۶۶۰۰ هکتار از اراضی مزبور در حاشیه شرقی کشت و صنعت از سال ۱۳۵۸ در سند کشت و صنعت قید شده بود که این تداخل در سند موجب سردرگمی زارعین منطقه در اخذ اسناد مالکیت شده بود که با تفکیک و انتقال سند به نام دولت، بیش از ۳۵۰۰ قطعه اراضی کشاورزی این مناطق سنددار می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همچنین با تفکیک و اخذ سند ۵۴۸۰ از اراضی موضوع مصوبه هیات وزیران در سال ۸۹ سازمان جهاد کشاورزی استان در حال واگذاری اراضی موصوف به زارعین و عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت مغان در قالب واگذاری 3 هکتاری و یک هکتاری است که تا کنون بیش از ۴۷۰۰ هکتار از این اراضی با عقد قرارداد به بیش از ۲۵۰۰ نفر در قالب شرکت‌های تعاونی تولید واگذار شده است.

خبرنگار : دانش آموز : آینازشاهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار