افزایش ۷ هزار تنی محصولات باغی در کشت و صنعت مغان

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان خبر داد پارسال تولید محصولات باغی این شرکت از پنج هزار و ۶۰۰ تن به هفت هزار تن افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۶۸۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۷ هزار تنی محصولات باغی در کشت و صنعت مغان

به گزارش شرکت کشت و صنعت مغان، اسدالله محسن‌زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان اظهار کرد: در دهه‌های گذشته توجهی به مجتمع باغات بعنوان بزرگترین مجتمع باغی کشور نشده است. به طوری که بخش زیادی از درختان شرکت فرسوده شده و عمر مفید خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه باغات میوه شرکت در دهه‌های گذشته به دلیل نبود سرمایه‌گذاری به مجموعه‌ای زیانده تبدیل شده بود، افزود: در حال حاضر از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت مغان ۱۲۰۰ هکتار بهره اقتصادی دارد و بقیه با عمر بیش از ۳۰ سال فرسوده شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان ، در این راستا اخیرا به اصلاح و توسعه ۲۵۰ هکتار از باغات شرکت اقدام شده و این کار در سال‌های آینده هم ادامه خواهد یافت.

محسن‌زاده با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد امور باغی این شرکت بصورت مکانیزه انجام می‌شود، بیان کرد: امسال به کاشت باغ جدید گلابی و گیلاس در باغات شرکت اقدام شده و در سال‌های آینده هم توسعه خواهد یافت.

وی اظهارکرد: شکوفه دهی ارقام مختلف درختان میوه در حد مطلوب بوده و تلقیح مناسب در گل‌ها هم به خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان ادامه داد: با تامین به موقع نهاده‌های باغی و نظارت دقیق در هرس درختان ، پارسال تولید محصولات باغی این شرکت از پنج هزار و ۶۰۰ تن به هفت هزار تن افزایش یافت.

محسن‌زاده گفت: کل باغ زیتون شرکت ۳۰۰ هکتار است که ۷۰ هکتار آن پارسال ایجاد و برای جلوگیری از خام‌فروشی و خلق ارزش افزوده نسبت به فرآوری آن اقدام شده و با استحصال کنسرو زیتون در بسته‌بندی‌های شیک روانه بازار مصرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار