معاون وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مواکب مرز بین المللی شلمچه

اربعین حسینی میدان رشد و تربیت دانش آموزان است

اهواز (پانا) _معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت: اربعین امام حسین (ع) یک میدان برای رشد و تربیت دانش آموزان می‌باشد از همین رو نگاه ما به فرایند اربعین یک نگاه تربیتی است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اربعین حسینی میدان رشد و تربیت دانش آموزان است

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی شامگاه سه شنبه در بازدید از مرز بین المللی شلمچه در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: امسال نیز مانند سال گذشته فعالیت های خوبی مانند برپایی موکب ها در مرزهای اربعینی کشور، اجرای سرودهای دانش آموزی، اعزام دانش آموزان به مراسم اربعین حسینی و برپایی مواکب در درب پایگاه های تابستانه آموزش و پرورش اجرا شده است.

 

به گفته وی ادارات کل آموزش و پرورش کشور موکب های بسیار خوبی را در کشور عراق برپا کرده اند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مجموع این فعالیت ها تا روز اربعین حسینی ادامه دارد و در روز اربعین، همچنین مراسم جاماندگان از این مراسم معنوی به صورت ویژه توسط سازمان دانش آموزی در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان و معلمان برگزار خواهد شد.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که چه ارتباطی بین شرکت در مراسم اربعین و ساحت های شش گانه آموزش و پرورش وجود دارد، بیان کرد: ساحت عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین ما را بر این رهنمود می کند که دانش آموزان در مناسک و مراسم های ایام الله شرکت کنند.

 

وی افزود: پیش بینی می شود ۱۵هزار دانش آموز از طریق اردوهای گروهی مدارس برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کشور عراق بروند، بخش بزرگی از دانش آموزان نیز همراه با خانواده و گروه های مردمی به کربلا مشرف شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار