اطلاعیه پیشگیری از سرقت ادوات و تجهیزات کشاورزی

فاروج (پانا) - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فاروج در خصوص پیشگیری از سرقت ادوات و تجهیزات کشاورزی در مزارع به کشاورزان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعیه پیشگیری از سرقت ادوات و تجهیزات کشاورزی

به گزارش پانا از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فاروج؛ ابراهیم شمشیری در راستای ارتقای امنیت عمومی و مشارکت شهروندان در برقراری آن و پیشگیری از سرقت ادوات کشاورزی در پایان فصل کشت، توصیه‌های ذیل را به کشاورزان ذیل کرد:

۱- درب ایستگاه پمپاژ سیستم‌های آبیاری نوین را با قفل کتابی و با چهارچوب مناسب مستحکم نمائید.

۲- نسبت به محصور نمودن ترانس برق با استفاده از آهن اقدام نمائید.

۳- در صورت استفاده از پمپ آب در زمین‌های کشاورزی از حفاظ مقاوم استفاده نمائید.

۴- پس از پایان فصل برداشت و آبیاری باغ و زمین زراعی نسبت به جمع‌آوری اتصالات آن اقدام نمائید.

۵- از رها نمودن ادوات کشاورزی و اتصالات آبیاری در زمین‌های زراعی خودداری نمائید.

۶- حتی‌الامکان پمپ‌های آب را در چاه‌های آب با زنجیر قفل نموده تا مانع سرقت شود.

۷- با توجه به فصل کاشت برخی محصولات زراعی از خرید ادوات، سموم و کودهای کشاورزی از افراد ناشناس خودداری و در انجام خریدها و نقل و انتقال پول با اجناس مختلف نیز مراقبت‌های لازم را مد نظر داشته باشند تا از زمینه‌های کلاهبرداری و مسائلی همچون خیانت در امانت پیشگیری شود.

۸- .نسبت به تهیه اتاقک یا پایه بتنی و پیچ و مهره کردن پمپ آب برای جلوگیری از سرقت اقدام نمایند و شماره شاسی و بدنه آن‌ها را در محل‌های مطمئن یادداشت نمایند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی از کشاورزان خواست نسبت به نشانه‌گذاری روی وسایل و ادوات کشاورزی اقدام نموده تا در صورت سرقت بتوان آن‌ها را شناسایی کرد. هرگونه تردد افراد ناشناس و مشکوک در اطراف زمین‌های کشاورزی را به پلیس، دهیار یا شورای محل اطلاع دهند.

شمشیری در پایان تاکید کرد: کشاورزان جهت پیشگیری از سرقت محصول مزارع، باغات و گلخانه‌ها با گماردن نگهبان باصلاحیت از وقوع سرقت پیشگیری کنند و در این رابطه از افرادی هم که در طول شبانه‌روز در مزارع و باغات در حال آبیاری هستند می‌خواهیم به مزارع اطراف نیز سرکشی داشته باشند و هرگونه تردد یا وجود افراد مشکوک را به کلانتری محل یا ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار