روایتی از امام جواد(ع) در سالروز شهادت آن امام همام و جوان‌ترین امام شیعیان

شیروان(پانا)_ امام جمعه شیروان به بیان روایتی از امام جواد(ع) در سالروز شهادت آن امام همام در مورد ویژگی های افراد خوشبخت در دنیا و آخرت پرداختند.

کد مطلب: ۱۴۷۹۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از امام جواد(ع) در سالروز شهادت آن امام همام و جوان‌ترین امام شیعیان

حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان در خطبه‌ نماز جمعه این هفته بیان کرد: «شهادت امام جواد(ع) از سنگین‌ترین شهادت‌هاست؛ سنگینی شهادت وی به دلیل این است که در سن جوانی که ۲۵ سال بیش نداشتند به شهادت رسیدند.»

امام جمعه شیروان افزود: «امام جواد(ع) ۱۷ سال امامت داشتند اما عمر کوتاهی نیز داشتند. در زمان امامت ایشان، فردی سوال کردند که سعادت و خوش بختی در دنیا و آخرت را با چه ویژگی‌هایی تامین می‌شود؟حضرت جواد(ع) در پاسخ ان سوال بیان کردند: اگر می‌خواهید در دنیا و آخرت خوشبخت باشید باید ۴ ویژگی داشته باشید.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: «اولین ویژگی افراد خوشبخت این است که اهل صبر باشند. بسیاری از اختلافات و تهمت زدن و ناسزا گفتن و کتک کاری و طلاق و قهر کردن ها این است که شخص صبر ندارد.»

تکمیلی اظهار کرد: «سه نوع صبر داریم از جمله صبر در طاعت الهی، صبر در مقابل معصیت و گناه و شهوات و صبر در مصائب و مشکلات زندگی است. دنیایی که در آن زندگی می کنیم مشکلاتی دارد که باید در مقابل این مشکلات می توان صبر کرد.»

امام جمعه شیروان افزود: «دومین ویژگی افراد خوشبخت در دنیا و آخرت، همراهی با فقر به معنای اهل زهد و ساده زندگی کردن است و نداشتن هزینه اضافی و به دنیا دل بسته نباشیم.»

تکمیلی ادامه داد: «ویژگی دیگر در خوشبختی دنیا و آخرت، دور کردن شهوات و مخالفت هوای نفس است. کسی که خدا را در کارها در نظر بگیرد و نفسش را کنترل کند، جایگاهش بهشت است.»

خبرنگار : نرگس اشرفی زیارتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار