زندگی مظلومانه در زمان امامت امام صادق(ع)

شیروان(پانا)_ امام جمعه شیروان(ع) در خطبه نماز جمعه این هفته شیروان به مناسبت شهادت آن حضرت، از زندگی مظلومانه در زمان امامت امام صادق(ع) و حکام سخت گیر وی اشاره کردند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
زندگی مظلومانه در زمان امامت امام صادق(ع)

حسین تکمیلی، امام جمعه شیروان در خطبه نماز جمعه بیان کرد: اکنون که در آستانه شهادت مظلومانه این امام قرار داریم به بیان احادیثی از حضرت بپردازیم.

امام جمعه شیروان از ویژگی تکمیل ایمان نام برد و گفت:  زندگی انسان‌ بر محور توحید این گونه است که هر محبتی و هر غضبی و هر بخششی بر محور توحید و برای خواست خدا باشد.

وی ادامه داد: همه محبت و بغض و دوست داشتن و دوست نداشتن ها بر محور خدا باشد و ملاک خدا قرار گیرد. چون خدا دوست دارد من هم دوست داشته باشم. بر همین اساس امام صادق(ع) تکمیل ایمان را این گونه بر اساس خدا محوری بیان کردند.

امام جمعه شیروان اظهار کرد: تمام انبیا و تمام دعوت ها از قرآن و اولیا برای رسیدن انسان به سمت خداست. زمانی که ایمان انسان کامل شد هوای نفس کم رنگ و بلکه از بین خواهد رفت.

تکمیلی ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب شیعه است. امام صادق(ع) ۳۴ سال امامت شیعیان را برعهده داشتند و به شیخ ائمه معروف بودند. در زمان امامت حضرت خلفای بنی امیه و بنی عباس حکومت کردند.

امام جمعه شیروان بیان کرد: منصور عباسی از همه خشن تر نسبت به امام صادق(ع) بودند. منصور خود را رسما به عنوان پادشاه اعلام و دوران سختی برای امام و شیعیان آن زمان روا داشتند. با وجود حاکم سخت گیر، امام توانست ۴ هزار شاگرد تربیت کند که در آن دوران فساد و فحشا و غنا و موسیقی رواج داشت.

خبرنگار : نرگس اشرفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار