یازدهمین جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو در نیشابور برگزارشد

نیشابور (پانا ) - یازدهمین جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو با اهتمام خانه ریاضیات نیشابور و با حضور دانش آموزان مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول ودوم در این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۸۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
یازدهمین جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو در نیشابور برگزارشد

مسئول برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو در نیشابور اظهار کرد: نظر به اینکه نمایندگی برگزاری یازدهمین دوره جشنواره بین المللی ریاضیات که یکی از بزرگترین برنامه های بین المللی دانش آموزی است و با هدف ترویج وعلاقه مند کردن دانش آموزان به ریاضیات و توجه به رشد خلاقیت و ارتقای آموزش ریاضی با رویکرد حل مسئله به خانه ریاضیات نیشابور واگذار شده است.

محمد طلایی افزود:شهرستان نیشابور مفتخر است نسبت به جمعیت دانش آموزی بیشترین آمار شرکت کننده را در سطح استان خراسان رضوی داراست.

وی خاطرنشان کرد: روز ریاضیات کانگورو، در حقیقت روز جشن گرفتن برای ریاضیات است و ریاضیات کانگورو یکی از بزرگترین برنامه های ترویج ریاضیات در دنیاست که باهدف ارتقای درک ریاضی دانش آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیتهای هوشمندانه ریاضی در بیش از 80 کشور جهان برگزار می شود.

طلایی یادآورشد: مسئله های این مسابقه فقط برای سنجش آموخته های ریاضی دانش آموزان طراحی نشده اند، بلکه هدف اصلی آنها به کارگیری توانمندی دانش آموزان در حل خلاقانه مسئله است و در حقیقت دانش آموزان در روز ریاضیات کانگورو مسئله هایی را حل می کنند که جایشان در کلاسهای ریاضی مدرسه خالی است؛ مسئله هایی که دانش آموزان با حل آنها به قدرت تفکر و خلاقیت خود پی می برند و از به کارگیری توانمندی های خود شادمان می شوند.

وی عنوان کرد: جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو ایجاد فضایی شاد باهدف علاقه مند کردن دانش آموزان به ریاضیات، ارتقای درک ریاضی دانش آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت های هوشمندانه ریاضی، همگانی کردن فعالیتهایی که به ترویج ریاضیات بین دانش آموزان و معلمان کمک می کند، تقویت اعتمادبه‌نفس دانش آموزان در یادگیری ریاضیات و افزایش مهارت حل مسئله، کمک به درک کاربرد ریاضیات در زندگی روزمره است.

طلایی بیان کرد:در اوایل دهه 90 میلادی دو معلم فرانسوی به نامهای «آندره دُلُدیک» و «ژان پیر بودین» به‌پاس خدمات ریاضیدان استرالیایی«پیتر اُ. هولوران»، مسابقه ریاضیات کانگورو را در فرانسه بنیان نهادند و در حال حاضر این مسابقه در بیش از 80 کشور جهان برگزار می شودکه در کشور ایران از سال 2008 به عضویت «انجمن کانگورو بدون مرز» درآمد. مسابقه ریاضیات کانگورو از سال 2009 تاکنون هرسال در ایران برگزارشده است.

مسئول برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی ریاضی کانگورو در نیشابورتصریح کرد: در نیشابوربا حضور بیش از 700نفر از دانش آموزان مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول ودوم در14 مرکز این شهرستان برگزار گردید که به تمام شرکت کنندگان لوح تقدیر وکارنامه حضور اهدا می گردد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار