گردهمایی مسئولین بسیج فرهنگیان ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور در مشهد:

خدابنده: توسعه فرهنگ بسیجی، نیاز امروز جامعه ایران است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مسئولین بسیج فرهنگیان ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور گفت:توجه به فرهنگ بسیجی در کشور بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

قاسمعلی خدابنده در این جلسه که به میزبانی مشهد برگزار شد اظهار داشت:از دیرباز تعاملات بسیار خوبی در حوزه فعالیت های آموزش و پرورش و بسیج وجود داشته و این همکاری ها در برهه های مختلف و حساسی مانند دفاع مقدس به شکل گسترده تری صورت گرفته و حضور پررنگ دانش آموزان و فرهنگیان در جبهه های جنگ تحمیلی نقطه پررنگ‌ و درخشان این همکاری ها بوده است.

وی بابیان این که پیوستگی و همبستگی بسیار خوبی بین این دو نهاد مقدس وجود دارد گفت: توجه به فرهنگ بسیجی در کشور بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد و بسیجیان ما باید همیشه برای روبرو شدن با مشکلات آمادگی داشته باشند،امروز که دشمن در بخش اقتصادی وارد مبارزه جدی با جمهوری اسلامی ایران شده است هم نیاز به توسعه و بسط فرهنگ بسیج در جامعه برای گذر از این شرایط هستیم.

خدابنده ادامه داد: اگر در طول ۴۰ سال اخیر انقلاب اسلامی ایران به توفیق دست یافته ایم به دلیل فرهنگ ایثار و اتحاد و همدلی بوده که نقش بسیج در این حوزه بسیار پررنگ بوده‌ است.

وی تصریح کرد : امروز در آموزش و پرورش اصلی ترین وظیفه ما اجرای سند تحول بنیادین است تا بر اساس آموزه ها ‌و راهبردهای این سند بتوانیم دانش آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم اما برای رسیدن به اهدافی که در این بخش داریم قطعا آموزش و پرورش به تنهایی قادر به ادامه مسیر نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سوی مقابل و در شرایط دشوار فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز ، سطح انتظارات از دستگاه تعلیم و تربیت بسیار بالاتر رفته اما نباید فراموش کنیم اگر قرار است نسلی آینده ساز را برای نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم حضور و مشارکت نهادهایی مانند بسیج در برنامه‌های آموزش و پرورش قطعا می تواند به دست اندرکاران این حوزه در راستای کیفیت بخشی به برنامه های حوزه آموزشی و پرورشی کمک شایان توجهی کند.

خدابنده در پایان گفت: کانون‌های بسیج فرهنگیان در ادارات آموزش و پرورش می توانند بستر مناسبی برای شناسایی و توانمندسازی معلمانی باشند که با تکیه بر روحیه و فرهنگ بسیجی در راستای تربیت نسلی انقلابی،دیندار و متعهد و باانگیزه گام‌ برمی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار