مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس متوسطه دوره دوم استان مطرح کرد :
موفقیت در زندگی باید جایگزین موفقیت در آموزش صرف شود
مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره دوم استان خراسان رضوی گفت : بایدبا آموزش مهارت های زندگی به سمتی برویم که موفقیت در زندگی برای دانش آموزان جایگزین موفقیت در درس شود.
![موفقیت در زندگی باید جایگزین موفقیت در آموزش صرف شود](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZDM1MmUwy9Og/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHZnd3ycIUuj0sAIKXaKdntA,,/ZDM1MmUwy9Og.jpg)
قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره دوم استان خراسان رضوی اظهار کرد:سال گذشته به همت مدیران و همکاران در زمینه های مختلف از جمله مسابقات فرهنگی هنری،مسابقات قرآنی و مسابقات ورزشی موفق به کسب رتبه های برتر در سطح کشور شدیم و همچنین در آزمون سراسری در جایگاه دوم کشوری قرار گرفتیم.
وی مدیریت در مدارس را در در شرایط فعلی سخت و دشوار توصیف کرد و افزود : همه فعالیت هایی که در راستای اجرای سند تحول بنیادین است باید جدی گرفته شده و از حاشیه ها تا حد امکان پرهیز شود تا بتوانیم ماموریت های اصلی خود در آموزش و پرورش را اجرایی سازیم.
خدابنده مدرسه را بهترین مرکز اجرای سند تحول بنیادین و مدیران مدارس را رکن اصلی در اجرایی سازی اهداف آن انست و خاطر نشان کرد : شایسته سالاری در انتصاب مدیران و اصلاح فرآیندهایی که مدیریت را در مدرسه ارتقا میدهد می تواند باعث تحول در جایگاه مدیریت گردد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی و نظارت بر حسن اجرای این برنامه ها در مدارس از حوزه اختیارات و وظایف مهم مدیران در مدارس دانست و گفت :توسعه مشارکت ها از جمله شاخص هایی است که به پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین کمک خواهد کرد لذا باید به سمت و سویی برویم که در تصویب برنامه ها مشارکت اولیا و دانش آموزان را به حداکثر برسانیم.
وی با بیان اینکه یکی از چرخش های تحول آفرین در سند تحول بنیادین حرکت از سمت حاکمیت آزمون و نمره به سوی تعلیم و تربیت تمام ساحتی است افزود:
شکل گیری شخصیت و هویت دانش اموزان در ایامی اتفاق می افتد که دانش آموزان در مدارس هستند و ما باید با تغییر نگاه کمک کنیم از آموزش صرف و حافظه محوری فاصله بگیریم وبا آموزش مهارت های زندگی به سمتی برویم که موفقیت در زندگی برای دانش آموزان جایگزین موفقیت در درس شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان تاکید کرد : توسعه عدالت آموزشی و تلاش در جهت اینکه دانش آموزی از تحصیل محروم نماند وظیفه مدیران در سطح ادارات آموزش و پرورش است اما آنچه که در مدرسه باید اتفاق بیافتد نشاط و پویایی جسمانی و معنوی و روحانی و تدوین راهکارهای اجرایی برای مفاهیم کلی و انتزاعی سند تحول بنیادین است.
ارسال دیدگاه