معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

افتتاح نخستین دفتر همکاری آموزش های مهارتی در شهرک های صنعتی

مشهد(پانا):نخستین دفتر همکاری آموزش های مهارتی در شهرک های صنعتی امروز با حضور مدیر کل دفتر آموزش های ار دانش در خراسان رضوی افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۰۴۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نخستین دفتر همکاری آموزش های مهارتی در شهرک های صنعتی

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین افتتاح نخستین دفتر همکاری آموزش های مهارتی در شرکت های صنعتی گفت:مطابق با توافق وزارت صنعت و معدن و وزارت آموزش و پرورش دفتر همکاری آموزش های مهارتی در شرکت های صنعتی باید در پنج استان کرمان ،سمنان ،مازندران ،یزد و خراسان رضوی افتتاح گردد که اولین دفتر در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به ظرفیت های عظیم استان در بخش فنی ،حرفه ای و کار دانش افزود :560 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح استان فعال است که از این میان 239 هنرستان دخترانه و 321 هنرستان پسرانه است.

صابری ادامه داد:به لحاظ حجم هنرستان هایی که برون سپاری شده اند خراسان رضوی دارای مقام اول است و بیش از 8 هزار و 600 نفر در بخش برون سپاری مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط حوزه صنعت و آموزش می تواند بسیار تاثیر گذار و مفید باشد عنوان کرد:جهت گیری نظام آموزشی و اسناد بالادستی به ویژه برنامه ششم توسعه این است که 50 درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و کاردانش هدایت شوند و ارتباط بین حوزه صنعت و آموزش و پرورش می تواند فرصت این توسعه و هدایت را فراهم سازد.

معاون آموزش متوسطه استان ضمن تاکید بر لزوم متناسب سازی آموزش های فنی و حرفه با نیاز های واقعی جامعه تصریح کرد:موضوع هدایت تحصیلی اکنون در پایه نهم اتفاق می افتد و اگر این ارتباط تنگا تنگ تر شود این اتفاق بهتر و سریع تر و متناسب با نیاز های واقعی جامعه اتفاق می افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار