رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای الگو مدرسه تراز سند تحول در ۱۰درصد مدارس دولتی‌و ۵۰درصد مدارس غیردولتی و خاص

اجرای جشنواره دانش آموزان پژوهشگر در راستای توسعه فرهنگ پژوهش

مشهد(پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش از اجرای الگو مدرسه تراز سند تحول در ۱۰درصد مدارس دولتی‌و ۵۰درصد مدارس غیردولتی و خاص خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای الگو مدرسه تراز سند تحول در ۱۰درصد مدارس دولتی‌و ۵۰درصد مدارس غیردولتی و خاص

علی محبی در حاشیه اولین گردهمایی کشوری رؤسای گروه تحقیق و پژوهش در گفت‌وگو با پانا گفت:« در این گردهمایی به دنبال بررسی مسائل و مشکلات اجرایی‌سازی برنامه‌های اصلی و مهم حوزه پژوهش و راهکار این مسائل و مشکلات هستیم.»

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:« اقدام‌پژوهی معلمان، جشنواره دانش آموزان پژوهشگر، خلاق و نوآور از جمله برنامه‌های مهمی است که در صحنه عمل؛ مسائل و مشکلاتی دارد. این برنامه‌ها در راستای توسعه فرهنگ پژوهش در میان معلمان، دانش‌آموزان و مدارس ابلاغ شده است.»

وی افزود:« از طرفی در این همایش سعی داریم تا به  تصمیم سازی مدیران کمک کنیم؛ طبق ابلاغ دستورالعمل هیئت‌های اندیشه‌ورز، مدیران کل استان‌ها و مدیران مناطق با تشکیل هیئت‌های اندیشه ورزی، زمان پیشامد مسائل مهم با دعوت صاحب نظران و متفکران، ابعاد مختلف را بررسی کرده و راهکار علمی حل این مسائل را بیابند.»

محبی تصریح کرد:« شناسایی مسائل مهم استان‌ها به ویژه در مدارس، از دیگر اهداف گردهمایی کشوری است. ما باید نظام مسائل مدرسه رو برای استقرار الگوی مدرسه تراز سند تحول تدوین کنیم و به دنبال راهکار علمی برای حل آنان باشیم.»

وی در پایان گفت:« الگوی مدرسه تراز سند تحول که به استان‌ها ابلاغ شده، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است. امسال در ۱۰درصد مدارس عادی دولتی و ۵۰درصد مدارس غیردولتی و مدارس خاص این الگو، استقرار خواهد یافت.»

خبرنگار : ستاره خزائی عکاس : غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار