مدیر آموزش و پرورش کلات:

شهرستان کلات مهرماه امسال مشکل کمبود معلم ندارد

کلات ( پانا ) - مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: نیروی انسانی تمامی مدارس تأمین شده و کلیه همکاران ابلاغ‌های جدید خود را دریافت کرده‌اند

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان کلات مهرماه امسال مشکل کمبود معلم ندارد

رمضان پروانه در اولین نشست شورای معلمان شهرستان از پایان سازماندهی در تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان کلات خبر داد و افزود: امیدواریم «مهر امن و موفقی» را در سال تحصیلی جدید داشته باشیم و این جز در سایه‌ همراهی، همکاری و همدلی شما همکاران گران‌قدر محقق نمی‌شود.

وی در ادامه به دو موضوع تفکر و توکل پرداخت و افزود: وقتی انسان فکر می‌کند، بی‌مورد و بی‌جا سخن نمی‌گوید و بدون منطق اظهارنظر نمی‌کند به واسطه‌ تعقل، بندگی خدا و بهشت به دست می‌آید. گاهی اوقات بدون تعقل و تفکر اقداماتی انجام می‌دهیم که از اساس و پایه، باطل و نادرست است.

مدیر آموزش و پرورش کلات  بن‌مایه‌ی حرکت و اندیشیدن را، تفکر و تعقل دانست و افزود: همه‌ ما می‌دانیم اگر به خدا توکل کنیم، او ما را کفایت می‌کند.

 پروانه خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی ما در آموزش و پرورش، آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌ها و مسائل دینی، تربیتی و پرورشی و انتقال دانش و معلومات به آنها است.

وی با تأکید بر این‌که همکاران در انجام این دو موضوع، نباید غافل شوند افزود: در یک مدرسه خوب تبعیض جایگاهی ندارد، معلم تفاوت‌های فردی را به خوبی می‌شناسد و بر اساس شناخت تفاوت‌ها برنامه می‌ریزد.

مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: همکاران باید رقابت‌ها را به سمت گروه و تیم ببرند و از رقابت‌های فردی جلوگیری کنند که این موضوع مورد تأیید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز است.

وی تأکید کرد: کار آموزش فقط بر عهده‌ معلم و مدیر نیست بلکه آموزش‌ و پرورش‌ شرکایی دارد که باید به کمک این دستگاه بیایند تا تعلیم و تربیت درستی اتفاق بیفتد و در این مسیر، مدرسه و شرکای تعلیم و تربیت باید به یک درک متقابل و مشترکی برسند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات افزود: همکاران باید برای خود در ابتدای ورود به کلاس درس، هدفی را مشخص و وضع موجود را بررسی و برای رسیدن به وضع مطلوب گام بردارند ما نیز داشته‌ها را بسنجیم و برای رفع کمبودها تلاش کنیم، چراکه این امر خواسته‌ سند تحول بنیادین است.

وی افزود: یک معلم باید تمام ویژگی‌های دانش‌آموز خود را بداند، تمام زوایای شخصیتی و زندگی او را بررسی نموده تا بداند با هر کدام به چه صورت برخورد کند. ما باید دانش‌آموزان را به سمت اهدافی که داریم و تبیین کرده‌ایم، سوق دهیم.

پروانه تأکید کرد: نباید از ظرفیت اولیا غافل شویم، اولیا می‌توانند در بسیاری از امور همراه ما باشند، امروزه به نحوی برخورد شده که تا از اولیا دعوت می‌شود به مدرسه مراجعه کنند، احساس می‌کنند برای موضوعات مالی است.

وی گفت: هدف از تشکیل جلسات انجمن اولیا، این نیست که آنها را برای موضوعات مالی دعوت کنیم. اولیا هرگاه احساس کردند برای اجرای برنامه‌ای در مدرسه نیاز به کمک مالی است، می‌توانند داوطلبانه قدم جلو بگذارند، در غیر این‌صورت برای سایر موارد می‌توانیم اولیا را در کنار خود داشته باشیم تا در پیشبرد اهداف یاری‌مان کنند.

مدیر آموزش و پرورش کلات افزود: اولیا می‌توانند در بحث یادگیری و آموزش، موضوعات تربیتی و دینی و برگزاری نمازها، کمک‌مان کنند و حتی می‌توانیم در مراسم صبحگاهی از ظرفیت این عزیزان کمک بگیریم.

پروانه در پایان گفت: از همه همکاران می‌خواهیم در راستای شعار «روز اول، درس اول» و با محوریت «برای ایران، برای مدرسه» اقدامات لازم را انجام داده و در روز «اول مهر، درس اول» را آغاز کنند.

خبرنگار : علی سعادتی عکاس : Ali Saadati

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار