مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد خبر داد:

فعالیت ۱۱ ایست‌کار در سطح شهر مشهد با هدف ساماندهی کارگران

مشهد (پانا) - مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد از فعالیت ۱۱ ایست‌کار در سطح شهر با هدف ساماندهی کارگران خبر داد و گفت: تامین منابع مالی و احداث ایست‌کارهای مورد نیاز در نقاط شناسایی‌شده سطح شهر از جمله تعهدات ایست‌کارها است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۱۱ ایست‌کار در سطح شهر مشهد با هدف ساماندهی کارگران

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد؛ حسن کلیدری با اشاره به نیاز و ضرورت اجرای طرح ایست‌کار برای کلانشهر مشهد گفت: با توجه به شرایط و اوضاع اقتصادی جامعه و مصوبه شورای شهر، شهرداری مشهد مقدس با هدف تکریم و ساماندهی کارگران سرگذر و همچنین ارتقای زیبایی و طراوت نمای شهر از اردیبهشت ۱۳۹۹ پروژه‌ای تحت عنوان ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت و با هدف راه‌اندازی ۱۲ ایست‌کار ساماندهی در سطح شهر تا پایان سال ۱۳۹۹ کلید خورد و اکنون 11 ایست‌کار در سطح شهر فعال است‌.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد بیان کرد: از آنجایی که طرح ساماندهی کارگران ساختمانی با چنین وسعتی برای اولین بار در کشور و در شهر مشهد مقدس آغاز به کار می‌کرد این امر نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی بود که در همین راستا پس از پیگیری‌های متعدد، تفاهم‌نامه‌ای با محوریت استانداری، ۱۲دستگاه اجرایی و ۲ تشکل مردم‌نهاد به امضا رسید.

وی در خصوص تعهدات ایست‌کارها اظهار کرد: تامین منابع مالی و احداث ایست‌کارهای مورد نیاز در نقاط شناسایی‌شده سطح شهر، تامین منابع مالی و تجهیز ایست‌کارهای احداث‌شده سطح شهر، اطلاع‌رسانی و فراخوان عمومی محیطی جایگاه‌های تعیین‌شده، تبلیغات محیطی و تبلیغات در فضای مجازی، هوشمندسازی فرآیند و ارائه خدمات غیرحضوری و تلفنی از جمله تعهدات است.

کلیدری افزود: در مسیر طرح ساماندهی کارگران ساختمانی، معضلاتی نیز شناسایی شد که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور افراد کارگرنما و متکدی در سطح شهر اشاره کرد که با هدف گدایی مدرن در خارج از محدوده ایست‌کارهای ساماندهی باعث برهم زدن نظم جامعه می‌شوند، اشاره کرد. در این خصوص با پیگیری و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با حوزه قضایی و دستور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از ظرفیت نیروی اجرائیات و سد معبر مناطق در راستای هدایت این دست از افراد به ایست‌کارهای ساماندهی نیز استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت تاکنون اعزام 788 هزار نیروی کارگر به پروژه‌های شخصی و 32 هزار نفر به پروژه‌های شهرداری صورت گرفته و همچنین بالغ بر 13 هزار نفر ثبت سامانه شده‌اند و دارای کارت عضویت طرح ساماندهی هستند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در خصوص اهداف پیش روی این طرح گفت: لازمه موفقیت این طرح، همکاری شهروندان و کارفرمایان است که در خصوص گرفتن کارگر فقط به ایست‌کارها مراجعه کرده و از کارگرنماهایی که در معابر توقف کرده‌اند، استفاده نکنند. همچنین یکی دیگر از اهداف، استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه ابلاغ‌شده توسط استانداری به جهت پای کار آوردن سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه کار و کارگری است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بیمه کارگران ساختمانی کشور جهت تشویق کارگران به حضور در ایست‌کارها و کمک به معیشت این قشر زحمتکش، دعوت از خیرین به جهت استفاده از ظرفیت ایست‌کارهای ساماندهی طبق مصوبات شهرداری و راه‌اندازی سیستم امتیازدهی و نظام رتبه‌بندی کارگران ایست‌کارها از دیگر اهداف پیش روی این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار