درس پژوهی یک رویکرد ساختارمند در مطالعه،توسعه و بهبود آموزش است

کلات ( پانا ) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات گفت: درس پژوهی یک رویکرد ساختارمند در مطالعه،توسعه و بهبود آموزش است و موجب ارتقای سطح توانمندی معلمان می شود .

کد مطلب: ۱۴۷۹۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
درس پژوهی یک رویکرد ساختارمند در مطالعه،توسعه و بهبود آموزش است

رمضان پروانه در نشست گفتمان آموزشی تیم‌ های درس پژوهی منتخب شهرستان کلات افزود: در آموزش و پرورش تنها ابزاری که باعث بهسازی و ایجاد تغیرات در کیفیت و کمیت یادگیری و آموزش به کار گرفته می شود، تحقیق و پژوهش است.

وی بیان کرد: چرخه پژوهشی موجب ارتقای سطح توانمندی معلمان می شود و آنها می‌توانند با یافته های جدید دست به تولید و اصلاح روش‌ها می بزنند.

پروانه با تاکید بر اینکه در درس پژوهی به دنبال مسئله‌محوری و حل‌مسئله هستیم خاطر نشان کرد: چرخه پژوهشی برای یاددهی و یادگیری است و بهبود روش ها نتیجه پژوهش و تحقیق است پس باید به دنبال روش های جدیدی باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در ادامه گفت: با محتوای قدیمی و سنتی نمی توانیم یادگیری درستی ایجاد کنیم پس اگر آموزش مبتنی بر پژوهش باشد، ضمن بالنده‌شدن خود معلمان، دانش‌آموزان نیز روحیه پژوهشگری و پرسشگری پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: یادمان باشد هر گاه از پژوهش فاصله گرفتیم توفیقات نیز به درستی حاصل نشده است لذا در تمامی حوزه‌ها پژوهش منجر به اتفاقات خوبی می شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات افزود: پژوهش یک فرد را اغنا می کند تا بتواند به آنچه می خواهد با کنکاش دست یابد.

پروانه افزود: باید از این فرصتی که بدست آمده به بهترین نحو استفاده کنید و‌ با ارتقای سطح دانش خود موجبات رشد دانش‌آموزان را نیز فراهم آوریم.

دانش آموز خبرنگار:نازنین فاطمه سعادتی

 

خبرنگار : نازنین فاطمه سعادتی عکاس : Ali Saadati

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار