روانشناس و کارشناس صدا و سیما در حوزه‌های آموزش خانواده و تربیت فرزند :

فضای مجازی هویت دینی و خانوادگی نوجوانان را نشانه گرفته است

مشهد(پانا)- مشاور و مدرس مهارت‌های تربیت فرزند نیز با اشاره به اهمیت نوع تعامل موثر بین زوجین و با فرزندان بر اهمیت رعایت آرامش و فضای صمیمانه در خانه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۴۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی هویت دینی و خانوادگی نوجوانان را نشانه گرفته است

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر حمید صادقیان ؛ روانشناس و کارشناس صدا و سیما در حوزه‌های آموزش خانواده و تربیت فرزنددر گفتگو با پانا  با بیان اینکه نوع تعامل بین والدین و فرزندان تا چند نسل آینده تاثیرگذار خواهد بود، گفت: موضوع تربیت بسیار مهم است نباید ساده از کنار آن بگذرید.
وی عنوان کرد: نوجوانان در مرحله هویت یابی هستند و ترس از آینده دارند نباید در مقابل آنها آینده را تاریک نشان ندهید بلکه باید به آنها امید بدهید.
وی با بیان اینکه دید ناظر از موارد بسیار مهمی است، گفت: بچه‌هایی که داخل خانه دیده نمی‌شوند تلاش می‌کنند این کمبود را بیرون از خانه جبران کنند.
به گفته صادقیان اگر نوجوانان در این سن دچار شیفتگی شوند عقلانی عمل نخواهند کرد پس باید احساسات را در دختران جدی گرفت.
صادقیان با بیان اینکه بچه‌ها باید در خانه احساس تعلق کنند، خاطرنشان کرد: بچه ها در این سن هویت سیال دارند که رسانه‌ها بشدت بر این بُعد سوار شده و به نوجوان و جوان القا می‌شود که نوع پوشش دخترانه و پسرانه کاملا شخصی است و اهمیتی ندارد.
وی با بیان اینکه رسانه هویت دینی و خانوادگی و هویتی و اعتقادی فرزندان را نشانه گرفته، تصریح کرد: کسی که هویت دینی نداشته باشد هر تهدیدی برای خود و دیگران خواهد داشت .

وی با تا کید بر اینکه فضای مجازی هویت خانوادگی را نشانه گرفته گفت: امروز این هویت را از بچه‌ها گرفته اند در حالی که باید بدانید هویت آنها را در بستر خانواده با ارتباط موثر و عاطفی ایجاد کنید .
روانشناس و کارشناس صدا و سیما در حوزه‌های آموزش خانواده و تربیت فرزند با اشاره به آیه ۶ سوره تحریم خاطرنشان کرد: بار مسئولیت پدران در تربیت فرزند اهمیت بسزایی دارد لذا هر یک باید مسئولیت خود را بپذیرید و دیگری را محکوم نکنید بلکه باهم مشکلات را حل کنید.
وی با بیان اینکه برای فرزندان باید شنونده فعال باشید، تاکید کرد: تبادل عاطفی و شنونده فعال بودن در ایجاد رابطه مطمئن بسیار اهمیت دارد.
مشاور و مدرس مهارت‌های تربیت فرزند ابراز کرد: برای بچه‌ها وقت بگذارید و با آنها صحبت کنید و شنوا بودن را درست و با حوصله انجام دهید .
صادقیان افزود: اگر بستر خانواده امن و رابطه عاطفی عمیق برقرار باشد بزه های بزرگسالی بسیاری از بچه‌ها حل خواهد شد ؛ در برابر هیجانات نوجوانان تغافل کنید و در برابر پرخاش آنها کل کل نکنید که بازنده این میدان خود شما هستید
وی  دوره نوجوانی را دوران نوسان هیجانات دانست و بر لزوم حفظ رابطه عاطفی برای گذر از مرحله توسط والدین تاکید کرد.
مشاور و مدرس مهارت‌های تربیت فرزند بر اهمیت تقویت بعد مذهبی در خانواده نیز تاکید کرد و گفت: تربیت مذهبی تنها فاکتوری است که می‌تواند انسان را از هر گونه آسیب مصون بدارد، نه ایمان، چون برای فرد چارچوب ایجاد می‌کند.


خبرنگار :محدثه رمضانی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار