افتتاح هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان‌

​مشهد (پانا) - ‌هم‌زمان با سومین شب از شب‌های ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و رحمت الهی، هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به‌کار کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان‌

‌در ابتدای مراسم افتتاحیه نمایشگاه، محمد حسین‌زاده؛‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، برگزاری این نمایشگاه را حاصل همراهی و همت موسسات قرآنی و فرهنگی مشهد دانست و از تلاش‌های آن‌ها در برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد.

وی افزود: بیش از ۴۷۰ غرفه در این نمایشگاه تشکیل شده است که در آن، فعالیت‌های متنوع فرهنگی و با محوریت قرآن و عترت ارائه خواهد شد و به خصوص برای بخش کودک و نوجوان نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

در ادامه این مراسم محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد مقدس نیز با اشاره به فعالیت‌های شهرداری مشهد در حوزه فرهنگ قرآن و عترت و اهتمام مدیریت شهری به این حوزه خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت، موضوع استقبال از بهار را هم‌زمان با استقبال از بهار قرآن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه استقبال از بهار شهرداری حدود یک ماه برقرار است، افزود: تلاش بر آن بوده که برنامه‌های مناسبتی با محوریت ماه رمضان و عید نوروز، برای افزایش شادی و نشاط شهروندان ارائه شود.

قلندرشریف در ادامه گفت: در نیمه دوم ماه رمضان، نمایشگاه‌های قرآنی محلات در پارک‌های سطح شهر برگزار می‌شود. علاوه بر این، شاهد برگزاری جشنواره نسیم قرآنی در مساجد و پارک‌های سطح شهر خواهیم بود.

شهردار مشهد همچنین به برگزاری جشنواره نور در پارک کوهسنگی مشهد اشاره کرد و افزود: این جشنواره در وسعت ۶ هکتار با محوریت برنامه‌های ماه رمضان و با ۴۰ موضوع مختلف، از ۲۹ اسفندماه اغاز می‌شود.

وی به اجرای برنامه «نور و انوار ملکوتی» در مساجد منتخب حاشیه شهر نیز اشاره کرد و افزود: در مجموع تلاش شده است در بهار طبیعت و بهار قرآن، ضمن نصب المان‌های گل در بیش از هزار نقطه و المان‌های فرهنگی با محوریت قرآن در بیش از ۳۵۰ نقطه شهر، محیط شهر را با فضایی بانشاط و صفای معنوی برای همه شهروندان فراهم کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار‌: محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار