رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

نماز یکی از آسان‌ترین و مهمترین راه‌های نزدیک شدن به خدا است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت نماز، روح و احساس را زیبا می‌کند و زیبایی و تمیز بودن نمازخانه مدرسه یا مسجد، افراد و دانش‌آموزان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نماز یکی از آسان‌ترین و مهمترین راه‌های نزدیک شدن به خدا است
جواد روحانی در آیین افتتاحیه نمازخانه هنرستان تنباکوچی اظهار کرد: نماز، یکی از آسان‌ترین و مهمترین راه‌های ارتباط و نزدیک شدن به خدا است. در دین اسلام، ملاک ارزش آدمی و قبولی تمام اعمال و فرائض دیگر او به نماز وابسته شده و به تعبیری دیگر ستون دین، نماز است.
وی گفت: آنچه در مورد فرزند در گرایش به نماز مهم است، وجود انگیزه است و آنچه در تربیت و آموزش نماز اهمیت دارد، رسوخ روح معنوی نماز به اعماق دل اوست.
روحانی با بیان اینکه نوع معماری که در نمازخانه شاهد آن بودیم حس خوبی به دانش‌آموزان از لحاظ آرامش و معنویت می‌دهد، افزود: این معماری، ارتباط عمیق‌تر با خداوند را به این دانش‌آموزان می‌دهد و در جذب دانش‌آموزان به یادگیری مسائل نماز و مسائل اعتقادی و دینی پررنگ‌تر می‌کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت: یکی از مواردی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده، ساحت تعلیم و تربیت عبادی و اخلاقی است که همراه با ساحت زیباشناختی وجود دارد که در این محیط با هم تلفیق شده و اثر بسیار خوب و ماندگاری در این مدرسه به جا گذاشته است.
وی گفت: همه ما زیبایی و پاکیزگی را دوست داریم و به صورت ناخودآگاه به طرف هر چیز مادی یا معنوی که ما را به زیبایی و پاکیزه بودن نزدیک کند، جذب می‌شویم. جدا از اینکه نماز، روح و احساس ما را زیبا می‌کند، زیبایی و تمیز بودن نمازخانه مدرسه یا مسجد، افراد و دانش‌آموزان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.
روحانی خاطرنشان کرد: در صورتی که محیط نمازخانه مرتب و تمیز و آراسته باشد، مسلماً برای حضور و شرکت در نماز جماعت، انگیزه بیشتری خواهیم داشت.
دانش‌آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار