نماینده بعثه رهبری در خراسان‌رضوی:

نماز وسیله قرب الهی و مایه آرامش انسان‌هاست

تبادکان (پانا) - نماینده بعثه رهبری در مراسم زنگ نماز گفت نماز، وسیله قرب الهی و مایه آرامش انسان‌هاست.

کد مطلب: ۱۴۰۶۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نماز وسیله قرب الهی و مایه آرامش انسان‌هاست

سید جعفر علم الهدی، نماینده بعثه رهبری در آیین نواختن زنگ نماز در هنرستان انصاری مشهد گفت: ایزدمنان را شاکریم که در روز اول ماه مهر آغاز حرکت و تلاش دانش آموزان به سمت علم و پژوهشگران هستیم. این افتخاری است که در خدمت شما دانش آموزان گرامی حضور پیدا کرده ایم.

وی افزود: بسیار جای شکر دارد که مدارس ما، مرکز علم و ایمان است. مدارس، مرکز فضل، سواد و همچنین توجه به درگاه خداوند ایت. و امروز که برای اقامه نماز در بین شما عزیزان هستم رحمتی است که از سمت خداوند شامل حال من شده است.

وی ادامه داد: تمامی انسان ها در طول زندگیشان تلاش می کنند که به هدف و آرمان های خویش برسند، تلاشی که شما دانش آموزان و نوجوانان هم اکنون مشغول آن هستید به عنوان تلاش مقدماتی برای آماده شدن و رسیدن به پله های کمال و سعادت و در نتیجه بهره مندی بیشتر از دنیا و عمرتان است. این تلاش اگر بیشتر باشد، برکات و نتایج عالی تری دارد.

وی تصریح کرد: کسانی که در مدرسه تلاش بیشتری می کنند، بهره علمی بیشتری خواهند داشت و کسی موفق است که کار های خویش را با تفکر و سنجش صحیح پیش ببرد، اما این تلاش ها یک اکسیری نیاز دارد مانند (کیمیاگری) و رمز و راز سعادت ما در کنار تحصیل علم و دانش، عنایت و توجه خداوند را می طلبد یعنی هر آنجه که خداوند برای ما مقدر فرموده است.

وی در ادامه عنوان کرد : برپا داشتن و خواندن نماز یکی از رمزهای موفقیت ما در تمام مراحل زندگی است، پس با خواندن نماز و انجام حسنات، خداوند گناهان ما را می بخشد و با نماز خواندن، ما از فحشا و منکرات دور می شویم و نماز باعث قرب الهی و فراوانی رزق و روزی می شود.

وی اظهار کرد: نماز را با خلوص نیت و برای رضای خداوند بخوانیم تا برکات آن در زندگی ما هویدا شود و به توفیقات و مدارج عالی نائل شویم‌‌.

وی در پایان به اهمیت نماز اول وقت و دستیابی به توفیقات روزافزون برای همه نوجوانان اشاره و عنوان کرد: نماز باعث آرامش روحی و روانی بشر است، پس نماز را در اول وقت قرائت کنیم و آن را سبک نشماریم.

دانش آموز خبرنگار : غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار