معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

اگر نماز در مدارس به درستی اجرا شود، همه فعالیت‌های تربیتی تقویت می‌شود

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی گفت اگر بحث نماز در مدارس درست اجرا شود، تمام فعالیت‌های تربیتی تقویت می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۶۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اگر نماز در مدارس به درستی اجرا شود، همه فعالیت‌های تربیتی تقویت می‌شود

علی مهدوی خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی و تشکر از همه دانش آموز خبرنگاران پانا که علاوه بر دانش آموزی در حرفه خبرنگاری مشغول فعالیت هستند باید اعلام کنم موضوع اقامه نماز بسیار برای اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی مهم است و ما معتقدیم اگر بحث نماز مدارس درست اجرایی شود، تمامی فعالیت های تربیتی دیگر ما تقویت می شود و اگر نماز جماعت نباشد بقیه امورات کامل نخواهد بود.

وی افزود: ما تاکید داریم که بحث نماز به گونه ای در مدارس تدارک دیده شود که امکان اقامه نماز برای همه دانش آموزان فراهم شود. شرایط نماز خواندن دانش آموز در مدرسه حق اوست و اگر شرایط مطلوب فراهم نشود، حق وی ضایع شده است.

وی ادامه داد: یکی از پنج محور اصلی برنامه تربیتی _فرهنگی فراگیر آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، بحث نماز است. ما از مدیران می خواهیم که مرحله اول زمینه نماز جماعت همه دانش آموزان را فراهم سازی کنند و این برنامه برای یک قشر خاص یا یک نوع جنسیت خاص یا یک دوره تحصیلی خاص نیست و برای همه دانش آموزان است.

وی ادامه داد: از مدیران مدارس می خواهیم که پیگیری کنند تا هر دانش آموز یک فایل صحیح خوانی نماز از خودش را در سایت مای مدیو (my.medu.ir) بارگذاری کند و مدیر، یکی از والدین را پس از گزینش به صورت آزمون انتخاب کند تا به فایل های صحیح خوانی نماز دانش آموزان دسترسی داشته باشد و "نماز یار" مدرسه و همراه دانش آموزان باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: بحث های بعدی که بعد از اقامه نماز در نظر خواهیم داشت، بحث مشخص کردن سن تکلیف دانش آموزان توسط مدرسه خصوصا در دانش آموزان پسر است. همچنین مدرسه باید در بحث انتخاب مرجع تقلید هم به دانش آموزان کمک کند.

دانش آموز خبرنگار: عادله شمسی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار