ویژگی‌های یک برنامه درسی مفید و موثر

نیشابور (پانا) - مشاور تحصیلی دبیرستان شاهد غرویان نیشابور گفت شخصی‌سازی، انعطاف‌پذیری و خط پایه، سه گام تا داشتن برنامه درسی مفید در تمامی مقاطع تحصیلی است.

کد مطلب: ۱۲۶۵۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ویژگی‌های یک برنامه درسی مفید و موثر

راحله سادات علوی، مشاور تحصیلی دبیرستان شاهد غرویان نیشابور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی درسی صحیح در تمامی مقاطع تحصیلی، گفت: برنامه‌ریزی درسی نوعی نظم در انجام امور تحصیلی با توجه به سبک زندگی، زمان و اولویت‌های هر دانش‌آموز است.

وی افزود: برای داشتن یک برنامه‌ریزی خوب تحصیلی، ابتدا باید مقدار زمانی را که می‌توان برای مطالعه دروس صرف کرد، بر اساس اولویت‌بندی‌های خود با یکدیگر تطبیق دهیم.

علوی اظهار کرد: کاهش استرس و اضطراب، از مهم‌ترین فایده‌های داشتن برنامه‌ریزی سالم و مناسب است و درجه دوم باعث بهبود بخشیدن وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود.

مشاور تحصیلی دبیرستان شاهد غرویان نیشابور با بیان اینکه لزومی ندارد همه دانش‌آموزان برای طراحی برنامه‌ریزی درسی، مشاور تحصیلی داشته باشند، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با یادگیری اصول صحیح برنامه‌ریزی، برنامه درسی قابل قبول و کاملی را برای خود طراحی کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان از مقاطع ابتدایی نیاز به برنامه درسی ویژه‌ای دارند و باید با شیوه صحیح مطالعه دروس و مهارت‌های تحصیلی آشنا شوند تا در مقاطع بالاتر دچار مشکلاتی از قبیل بی‌نظمی در مطالعه نشوند.

علوی یادآور شد: در گام اول برای داشتن برنامه‌ریزی درسی صحیح، باید دانست این امر کاملا شخصی است و هر دانش‌آموز برنامه مخصوص به خود را داشته و در گام دوم نیز نیاز است که هر فرد در خصوص برنامه‌ریزی درسی خود انعطاف پذیر و عمل‌گرا رفتار کند.

مشاور تحصیلی دبیرستان شاهد غرویان نیشابور با اشاره به ضرب المثل «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود» سومین گام را خط پایه دانست و خاطرنشان کرد: برای شروع نباید از ساعات مطالعه بسیار بالا استفاده کرد زیرا این کار باعث سختی و دل زدگی دانش‌آموز می‌شود، بلکه باید آهسته و پیوسته و به طور منظم به ساعات درسی خود اضافه کرد تا به حد مورد نیاز برسد.

خبرنگار پانا: فاطمه محمد آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار