در آیین تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح شد:
باکمک مردم میتوان نابرابریها آموزشی را جبران کرد
بیرجند (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با مشارکت اولیا و کمک مردم در فرایند تعلیم و تربیت، میتوان ناترازی های موجود در شاخص ها و نابرابریها را به عدالت آموزشی و تربیتی مبدل کرد.
وی با بیان این که در دولت چهاردهم همه مسئولین کشور از ریاست محترم جمهوری گرفته تا وزیر معزز آموزش و پرورش و استانداران همه راهبران عدالت آموزشی و نصیب برابر تربیتی هستند، عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت؛ بستر اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی است و رسالت این امر بر عهده افسران سپاه پیشرفت گذاشته شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که رفتار گفتار و کردار معلم باید منطبق با سیره عملی شهدا و منویات امامین انقلاب باشد، تصریح کرد: با همبستگی اتحاد وفاق و تاثیر گذاری خانوادهها در فرایند تعلیم و تربیت و همچنین فناوریهای نوین میتوان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، از مردم رهبری و ایدئولوژی انقلاب اسلامی، به عنوان سه رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: توسعه عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت آموزشی و مهارت آموزی ۳ هدف عمده معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به شمار می رود.
وی، با اشاره به نقطه گذاری ۸۰ درصدی مهارت آموزی و توانمند سازی فنی و حرفه ای دانش آموزان در دولت چهاردهم، خاطر نشان کرد: خوشرویی خوب گوش کردن و خوب جواب دادن سه مهارت مهم برای برقراری روابط اجتماعیِ قوی با دیگران است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، از خراسان جنوبی، به عنوان دانشگاه تقریب مذاهب و مصداق بارز وفاق و همدلی ملی و اسلامی یاد کرد و ادامه داد: مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی، بازیگران اصلی در تحول نظام آموزش و پرورش هستند و میتوانند با ایجاد محیطی مثبت و پویا در مدارس، زمینهساز تحول بنیادین در آموزش باشند.
به گفته آذر کیش، بحث برابری آموزشی، نمادی از عدالت و همبستگی ملی است و ما باید در راستای تحقق این هدف ارزشمند تلاش و با ایجاد شرایط برابر در نظام آموزشی، مسیر پیشرفت را برای همه دانشآموزان هموار کنیم.
شایان ذکر است در این مراسم از زحمات سید علیرضا موسوی نژاد تجلیل شد و مهدی مرتضوی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی معرفی شد.
ارسال دیدگاه