معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش موتور محرکه توسعه هر کشور است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سیاستگذاران و نخبگان باید بدانند آموزش و پرورش، محور و مولد و محرک استعداد و سرمایه در هر کشوری و موتور محرکه توسعه هر کشور است اما هر آموزش و پرورشی نمی‌تواند اندیشه‌پرور، فعال و درون‌زا باشد.

کد مطلب: ۱۵۴۰۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش موتور محرکه توسعه هر کشور است

سالار قاسمی، بعدازظهر سه‌شنبه (شانزدهم بهمن) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره معلم بزرگ انقلاب و شهدای تعلیم و تربیت و ایثارگری معلمان در دوران کرونا گفت: دولت از تبریز و سردار و سالار ملی به وفاق ملی رسید و نگاه ملی، میهنی و اسلامی جلوه‌هایی در استان آذربایجان شرقی هستند که ادامه و امتداد دارند.

وی با بیان اینکه روح حاکم بر آموزش و پرورش، کیفیت کار معلم است، افزود: باغچه‌بان در سال ۱۳۰۳ بدون کمک گرفتن از هیچ تجربه جهانی‌مدارسی را دایر کرد که هنوز سرآمد هستند و بهمن بیگی در فارس هم همین کار را انجام داد و معلمان همگی اینطور هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز در جامعه، قدرت گفت‌وگو نداریم، درحالی که گفت‌وگو و پرسشگری از ویژگی‌های آموزش و پرورش در هزاره سوم است که می‌تواند تمدن‌ساز و هدایت ساز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و از این رو نیازمند مدیرانی تراز هستیم.

قاسمی بیان کرد: مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش باید به عنوان راهبران آموزش و پروش کشور، قدرت اجماع، قدرت اقناع و اعتمادسازی و ارزش آفرینی داشته باشند و همه را پای کار بیاورند.

وی، ناامیدی اجتماعی و فقر فرهنگی را یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی عنوان نمود و کار تیمی و ایجاد امید، وفاق ملی و وفاداری به آرمان  را در این میان موثر دانست.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با وجود فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی نمی‌توان با نسل جدید به زبان قدیمی گفت‌وگو کرد. 

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌مندی ریاست جمهوری نسبت به آموزش و پرورش، بیان کرد: هیچ رئیس جمهوری به اندازه پزشکیان پای کار آموزش و پرورش نبوده و ایشان بازدید از مدارس را در راس امور قرار داده و شخصا در جلسات کیفیت بخشی و نهضت عدالت آموزش و شرکت کرده و به بحث کنکور و تاثیر قطعی معدل ورود کرده و این کار ما مسئولان را سخت‌تر می‌کند. 

وی، نسبت به داشتن آموزش و پرورش پویا، متعالی، اندیشه‌ورز، دنبال پرسشگری و تربیت کننده نسلی شجاع برای تعالی کشور ابراز امیدواری کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش جای سرمایه‌گذاری است به ارائه توصیه‌هایی به مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی پرداخت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در خاتمه فراگیرسازی را از جمله اهداف و برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: تمامی تلاش‌ها باید بر این باشد تا این دانش‌آموزان در کنار دیگر دانش‌آموزان تحصیل کنند.

مسعود سعادتی، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه این آئین گفت: در این مدت سعی کردیم آموزش و پرورش را بر اساس شاخص‌ها و آثار تعطیلی‌های دوران کرونا مدیریت و اشکالات بخش‌های موجود را برطرف کنیم.

وی، افزایش پوشش تحصیلی دوره ابتدایی و رسیدن به ۹۹/۲۲ درصد، افزایش سرانه فضاهای ورزشی مدارس از ۰/۳ متر مربع به ۰/۴۶ صدم متر مربع، برگزاری جشنواره نوفن فست در چهار محور اساسی و روز دنیا، همراه کردن سایر مجموعه‌ها و مسئولان با دستگاه تعلیم و تربیت و پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌ آزمون‌های المپیادی را از جمله اقدامات در دوره مدیریتش عنوان نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار