معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

بیرجند با کمبود فضای آموزشی مواجه است

بیرجند (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه بیشترین کمبودها در زمینه فضای آموزشی در بیرجند است، رفع آن باید در اولویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بیرجند با کمبود فضای آموزشی مواجه است

به گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس‌زاده در جلسه حمایت از توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و پرورشی استان بیان کرد: حدود 100 پروژه نیمه‌تمام آموزشی و پرورشی در استان داریم که تکمیل آن‌ها مشروط به تامین اعتبار 50 درصدی توسط خیّر و دولت است.

به گفته وی؛ از مجموع پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام استان، تعداد 45 پروژه تا مهر با حدود هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه 55 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی دیگر در استان داریم که تا مهرماه تکمیل نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: در بیرجند 49 مدرسه دوشیفته وجود دارد. لذا ساخت این تعداد مدرسه در مرکز استان باید در اولویت قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اولویت در بحث پروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل واحدهای آموزشی است، متذکر شد: فرمانداران باید در این خصوص اعتبار بگذارند تا 55 پروژه در حال اجرا در نقاط مختلف استان تا مهر 1404 تکمیل شوند.

عباس‌زاده با بیان اینکه هر سال اعتباراتی در زمینه محرومیت به استان اختصاص می‌یابد که بیرجند را شامل نمی‌شود، گفت: با وجود اینکه بیشترین مشکل در زمینه کمبود فضای آموزشی را در بیرجند داریم از اعتبارات محرومیت نمی‌توانیم به پروژه‌های مرتبط تخصیص دهیم.

به گفته وی؛ باید با برنامه‌ریزی درست، ظرف 2 سال آینده، سرانه آموزشی در بیرجند به 6.1 مترمربع برسد.

وی یادآور شد: باید با برگزاری جلسه‌ای، مسئولیت‌های اجتماعی مربوط به واحدهای تولیدی و معدنی موجود در استان مشخص شود و چنانچه 20 درصد مالیات این واحدها برای انجام مسئولیت اجتماعی در استان هزینه شود، بسیاری از شاخص‌های استان ارتقا پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار